כמה עולה לשכור שירותי מנב"ט?

מנבט

מיהו מנב"ט ומה תפקידו?

מנב"ט הוא למעשה ראשי תיבות של מנהל ביטחון בגוף, כאשר הוא אחראי על האבטחה של מוסד גדול או אירוע גדול שיש בו קהל רב. מנהל הביטחון למעשה אחראי על כל מערך האבטחה במקום וזה כולל גם את ניהולם והדרכתם של כל שאר המאבטחים שכפופים לו באירוע, יחד עם בדיקת ההכשרה שלהם וכמובן הציוד שעמו הם מאבטחים את האירוע. הוא גם אחראי למעשה על כל תכניות הפעולה שלהם בכל מקרה שהוא החל מאירוע חבלני כלשהו, קטטה המונית, מעבר למצב כוננות אחר וכן הלאה.

מה ההכשרה של מנב"ט ומה ההבדל בינו לבין קב"ט?

המנב"ט חייב להיות מוכשר לפי החוק בקורס מנב"ט ולכך יש מספר דרישות. מנב"ט הוא למעשה קב"ט כאשר הביטוי קב"ט לקוח מהצבא, ומשמעותו קצין ביטחון ראשי. עם זאת המונח קב"ט משומש גם רבות במתאר האזרחי וזאת בשל ההרגל כמו סלנג רב אחר שנשאר מהצבא גם בשימושים למוסדות אזרחיים. ההכשרה של מנב"ט כוללת קורס מנב"טים יכול לעבור רק על ידי מוסדות מפוקחים כמו המשטרה ואין אפשרות להכשרה אחרת, אם כי יש מוסדות שממנים מנב"טים משלהם מה שיכול לעתים להיות סיכון גדול. להכשרת מנב"טים אין צורך בניסיון כי התפקיד ברובו יהיה ניהולי.

מה תפקידו של המנב"ט?

  • מנב"ט הוא אחד מהתפקידים הכי חשובים שיש בעולם האבטחה. התפקיד שלו הוא בעיקרו ניהוליים והוא קריטי עבור ארגונים רבים שחייבים אנשים מוכשרים שינהלו את מערך האבטחה שלהם שיכול להיות מסובך מאוד בעיקר בשעת חירום בהיעדר אדם מנוסה ומוכשר בניהול מסוג זה, שכולל גם ניהול של ציוד וגם ניהול של כוח אדם שלעתים יכול להגיע לכמויות גדולות.
  • כמו כן, האחריות של המנב"ט רבה מאוד וזה מצריך יכולות שאין לכל אלד. כמו כן, אותו מנב"ט שאחראי על אותם אירועים ומוסדות חייב להכיר בעל פה את כל הנהלים של משטרת ישראל וכוחות הביטחון הרלוונטיים וכמובן למנוע את הבעיות מראש ולא רק להתמודד איתם בזמן האמת. המנב"ט גם צריך לעדכן את מערך האבטחה בהתאם לנהלים וכמובן לבצע ביקורות.

כמה עולה שירותי מנב"ט בשכירות?

מנבט

משרת מנב"ט חשובה מאוד לארגון ויש לאייש אותה באדם המתאים, גם אם זה אומר לשלם עבורו יותר. כמובן שאפשר גם להעסיק מנב"ט משלכם או לשכור את שירותיו וזה תלוי כמובן אם מדובר במוסד שיש לו פעילות קבועה או שמא מדובר באירוע כלשהו שיש לתכנן את מערך האבטחה שלו באופן חד פעמי. שכירת שירותי מנב"ט ליום יכול לנוע מ-1200 שקלים ועד אלפי שקלים והשאלה היא מה סדר גודל האירוע ולפי כך יש לבחור גם מנב"ט בהתאם. אם מדובר באירוע שיש בו מאות אנשים יש צורך במנב"ט מנוסה מאוד בעוד אירוע ל-100 אנשים בלבד, קטן יחסית במקום שאינו מאיים כל כך כמו למשל במרכז הארת ללא סכנות שנשקפות בסיכון גבוה, השירותים שלו יעלו פחות.

מהו שכרו של המנב"ט?

שכרו של המנב"ט יכול לנוע מ-12 אלף שקלים ועד 25 אלף שקלים בממוצע וכמובן שהכול תלוי שוב בגודל הארגון. השכר שלו תלוי גם בגודל מערך האבטחה וחשוב לזכור שתמיד יהיו ארגונים ומוסדות שיהיו יוצאים מן הכלל ויספקו גם משכורת גבוהה יותר. המנב"ט בדרך כלל יעבוד במשרה מלאה במוסדות אם כי הוא יכול להיות אחראי גם על אירועים שונים מחוץ לעבודה בהתאם לצורך ולהסכם ההעסקה שלו.

המנב"ט לא חייב להיות תמיד במוסד

חשוב זלכור שהמנב"ט אחראי על המוסד אף זה לא אומר שהוא מפקח עליו 24 שעות ביממה ואין מנב"ט נוסף שאחראי על המקום בהיעדרו. המערך עצמו יעמוד והוא רק יפקח עליו וינהל אותו מכל הבחינה הניהולית וכמובן יהיה באירועים החשובים. על תוספת השעות שהוא נותן מחות לשעות העבודה כאשר יש אירוע הוא כמובן יקבל שעות נוספות ולעתים גם בונוסים בהתאם לחוזה שחתם מול הארגון.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן