הפרמטרים המשפיעים על עלות מערכת חימום תת רצפתי

מערכת חימום תת רצפתי יכולה להיות מיושמת על ידי מערך של צינורות מים או גופי חימום חשמליים. במאמר הבא נציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ואת העלות הממוצעת להתקנת המערכת

חימום תת רצפתי הוא פתרון מצוין לשמירה על טמפרטורות נעימות בחדרים סגורים, בתים ומשרדים. זו מערכת חימום המיושמת על ידי הנחת מערך של צינורות מים חמים או גופי חימום חשמליים מתחת לריצוף. הצינורות או גופי המים מונחים קרובים לפני הריצוף ולכן מפזרים את הטמפרטורות בצורה אחידה. הם אינם מייבשים את האוויר וחוסכים בהוצאות אנרגיה וחשמל. בנוסף, מתחת לצינורות או לגופי החימום מיושמת שכבת בידוד תרמי.

אלו הפרמטרים העיקריים הקובעים כמה עולה להתקין את המערכת:

א. סוג המערכת – הפרמטר המרכזי והחשוב ביותר בא לידי ביטוי בהבדלים בין התקנת מערכת עם צינורות מים חמים, או בהתקנה של מערכת עם גופי חימום חשמליים. התקנה אופיינית של מערכת מים כוללת שימוש בצינורות נחושת, PEX או שילוב של PEX עם אלומיניום. לעומת זאת, מערכת חשמלית מיושמת באמצעות גופי חימום שהם כבלי חשמל או שטיחים חשמליים.

היתרונות של מערכת מים הם קלות התמרון עם צינורות בהשוואה לשימוש ביריעות חימום חשמליות, ניצול תשתית קיימת של הסקה ברדיאטורים ומבחר זמין של אפשרויות לחימום המים. מנגד, היתרונות של מערכת חשמל הם בקרה יעילה, התקנה פשוטה, היעדר צורך באחזקה והיעדר מערכות חיצוניות.

ב. גודל הבית – כל הצעת מחיר שתקבלו על התקנת מערכת חימום תת רצפתי מתחשבת בגודל הבית. המחיר למ"ר שונה בהתאם לגודל הבית והוא משפיע על ההוצאה הסופית. ככל שהבית גדול יותר, המחיר למ"ר יורד אך עלות הפרויקט עולה.

ג. הספק – זהו הבדל משמעותי הקובע את התקציב הרצוי עבור התקנת המערכת. אנשי מקצוע ממליצים על הספק מסוים של המערכת בהתאם למיקום הגיאוגרפי ולשיקולים נוספים. יש צורך במערכות חימום שונות עבור בתים בירושלים, בצפון, באילת או בשפלה.

כיצד מתבצעת התקנת המערכת?

מערכת חימום תת רצפתי עם גופי חימום חשמליים עולה 120-160 ש"ח למ"ר, כולל התקנה, לעומת התקנה של מערכת עם מים שעולה בממוצע 19-23 אלף ש"ח לבית ששטחו 100 מ"ר. יחד עם זאת, הדגש מבחינת הלקוח צריך להיות על אופי ההתקנה ולא רק על המחיר. ברוב המקרים עדיף להשקיע עוד כמה שקלים בהתקנה איכותית, מאשר לשאת בהוצאות על תקלות ובעיות.

תהליך ההתקנה כולל מספר שלבים. בשלב הראשון מניחים לוחות פוליסטירן מוקצף על כל שטח הבית, במטרה לנקז את אנרגיית החימום לחלל העליון. לאחר מכן מניחים רשת ברזל, מתקינים את צינורות המים או את גופי החימום ומבצעים בקרת איכות. בשלב האחרון מחברים את המערכת אל מקור האנרגיה ומוודאים עמידה בכללי בטיחות מחמירים ביותר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן