כמה עולה אבן שמוט?

אבן שמוט

אבן שמוט מיוצרת מחומרים קרמיים שונים והמאפיין העיקרי שלה הוא עמידות גבוהה בחום. את האבן ממקמים בתוך התנור ולאחר צבירת אנרגיית חום, היא מתלהטת לטמפרטורות גבוהות במיוחד שלא ניתן להשיג בדרך אחרת. עם זאת, האבן עמידה לחלוטין, היא חסינה לאפייה ובטוחה לשימוש. ניתן להיעזר בה כדי לאפות פיצות, פוקאצ'ות ופיתוח ולהפוך את התנור הביתי לטאבון אמיתי.

האבן גם מציעה פתרון אפייה למי שרוצה להגיע לרמה גבוהה של פריכות. חום גבוה ואחיד על גבי המשטח מאפשר לאבן לאפות תוך 5-7 דקות בלבד. ניתן להשיג אבן המתאימה לתנורים ביתיים, או משטחים גדולים יותר לטאבון בגינה, במרפסת או בחצר. בטאבון גדול לא צריך להוציא את האבן כמו בתנור ביתי, אלא אפשר להשאיר את המשטח בפנים באופן קבוע.

אבן שמוט

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שקובעים כמה עולה אבן שמוט:

  1. מידות – גודל סטנדרטי של אבן שמוט הוא 3X30X35. זה הגודל המיועד לתנור ביתי, בעוד בטאבון ניתן למצוא אבנים עם רוחב של מעל 100 ס"מ. ככל שמידות האבן גדולות יותר, כך המחיר צפוי לעלות. המידות מציינות בעיקר את העובי של האבן ואת גודל המשטח הפנוי לאפייה.
  2. אביזרים נלווים – יש חברות שמוכרות את האבן יחד עם אביזרים נלווים. אביזרים מן הסוג הזה לדוגמא תבנית כף להוצאת פיצה מהתנור, חותך פיצות וקרש מעץ להגשת פיצה ומאפים. רוב האביזרים מיועדים לשימוש מסחרי ובשימוש ביתי ניתן לוותר עליהם.
  3. יצרן – כמו במוצרים אחרים בתחום האפייה והבישול, גם באבן שמוט יש משמעות ליצרן. חברות מוכרות, אמינות ובעלות מוניטין גובות מחיר גבוה בעשרות אחוזים מחברות אחרות המייצרות את האבן. מבחינת הלקוח, הדבר החשוב הוא לקבל המלצות על אבן מסוימת ולבדוק האם היא מתאימה לצרכים שלו.

טווח מחירים

אבן שמוט בגודל סטנדטי ובעובי של 3 ס"מ תעלה 100-150 ש"ח. אבן לפיצה בעובי 2.5 ס"מ תעלה 90-110 ש"ח, בעוד אבן מלבנית לאפייה עם ידיות וכלי לחיתוך תעלה 120-160 ש"ח. לצורך השוואה, כף עץ להוצאת פיצה עולה 70-90 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן