כמה עולה אירוע עסקי

אירועים עסקיים מהווים חלק בלתי נפרד מה-DNA של העסקים. בין אם מדובר באירוע לגיוס משקיעים, באירוע קידום מכירות, בערב השקה או ביום כיף לעובדים – ברורות התמורות החיוביות האפשריות של האירועים האלה. שאלה ששואלים רבים שנדרשים לארגן אירוע שכזה נוגעת לעלויות הכספיות שהאירוע הממוצע מצריך. המאמר הנוכחי מנסה לספק את התשובה לשאלה החשובה הזו.

איך נקבע מחיר האירוע?

נקודת המוצא ביחס להפקת אירועים כמכלול (ולא רק אירועים עסקיים) היא שפרמטרים שונים שמגדירים את האירוע משפיעים גם על המחיר שלו. האלמנט הראשון שיש להתחשב בו הוא המקום בו בוחרים לערוך את האירוע, למשל באולם הכנסים של בית מלון, בגן אירועים, באולם אירועים, במסעדה וכן הלאה. חשוב לשים לב שהמחיר שגורמים אלה גובים מבוסס לרוב על מספר האורחים הצפויים באירוע, לצד עלויות כלליות אליהן נתייחס בהמשך. בתחום תחרותי דוגמת הפקת האירועים בישראל ועריכתם, קיימים לא מעט גורמים מתחרים שפועלים ומנסים למשוך לקוחות פוטנציאליים, ולכן הציפייה של מארגני האירוע צריכה להיות לפערי מחירים משמעותיים בין ההצעות של הגורמים השונים.

ככלל, אפשר לטעון שכנסים מקצועיים יהיו במחיר שנע לרוב סביב 200-100 ש"ח לאדם, כאשר המחיר כולל ארוחה או כיבוד קל (ברור שההיבט הקולינרי יהיה מצומצם יותר ביחס לאירועים המשפחתיים, בהם מחיר המנה גבוה יותר). התפריט הנבחר לצורכי האירוע עשוי לייקר את העלויות או להוזיל אותן בשיעור מסוים, כאשר הבחירה המקובלת היא מתן פינוקים קולינריים לאורחים במהלך קבלת הפנים, הגשת מטעמים בסגנון בופה, וכמובן – גם כמויות אלכוהול, שעשויות להיות גבוהות, בהתאם להחלטת הגוף המארח.

תכנון אירוע עסקי

על הפרמטרים השונים שמרכיבים את האירוע העסקי התשלום יהיה, כמובן, שונה. עבור עיצוב מלא ומותאם אישית של המקום משלמים לרוב סכום של כ-5,000-3,000 ש"ח, במקרה של גני אירועים ושל אולמות אירועים. אם מעוניינים בעיצובים נקודתיים בלבד, המחיר משתנה בהתאם: עיצוב שולחן עולה סביב 300-150 ש"ח, לדוגמא.

אירועים עסקיים רבים כוללים אטרקציות של ממש עבור האורחים, מה שכמובן משפיע גם כן על המחיר של האירועים. אם מעוניינים לתעד את הרגע ולהזמין צילום וידאו או סטילס, המחיר מתחיל מכ-5,000 ש"ח אך גם מחיר כפול (או יותר) הוא הגיוני. שירותי מוזיקה לאירועים מתחילים לרוב מכ-4,000-3,000 ש"ח, אך תקליטנים ותיקים ומקצועיים יגבו לרוב יותר. המעוניינים בהופעות או בהרצאות ישלמו על פי סוג האטרקציה ובהתאם לאדם שמעביר אותה: שירותי מוזיקה של אמנים שאינם מוכרים עשויים לעמוד על כמה אלפי שקלים, בעוד שמרצים או אמנים מפורסמים בתחומם ידרשו סכום העומד בדרך כלל על חמש ספרות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן