כמה עולה בדיקת מי שפיר

בדיקת מי שפיר

בדיקת מי השפיר היא אחת הבדיקות שניתן לבצע בהיריון.

תהליך של היריון הוא תהליך מיוחד, וכל מי שעברה אותו יודעת לספר עד כמה מדובר בתהליך המשמעותי ביותר בחייה .תהליך שבו חלים שינויים רבים בשגרת היום יום ובעיקר בגוף האישה. אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר של ההיריון הוא גם דאגה, אנחנו דואגים לעובר ולאישה, ורוצים להבטיח שהתהליך כולו מתקיים ומסתיים בצורה הבריאה ביותר. עם זאת, אנחנו מכירים את הסיכונים השונים ויודעים כי בלא מעט מקרים, ישנם מומים שחשוב מאוד לזהות כבר בשלב ההיריון עצמו, בכדי למנוע מצבים קשים מאוד בעתיד. אחד הבדיקות החשובות ביותר לאיתור מומים היא בדיקת מי שפיר. בדיקה זו יכולה לאתר מומים כמו תסמונת דאון, כשהיא מזהה כרומוזום 23 עודף בתאי העובר, כמו גם מומים בעמוד השדרה או מחלות גנטיות שונות שידוע שקיימות במשפחות ההורים. משום כך, חשוב מאוד לבצע את הבדיקה, במיוחד בהריונות כאשר האם מעל לגיל 35.

כמה עולה בדיקת מי השפיר, ומהי השתתפות קופות החולים?

  • כמה עולה הבדיקה? ברמה הבסיסית ביותר, בדיקה נעה בטווח המחירים שבין 800 ל-1,800 ₪ עבור הבדיקה עצמה, בהתאם למוסד הרפואי ולאנשי המקצוע המבצעים אותה. מעבר לכך, ישנה גם עלות לניתוח התוצאות במעבדה, שמגיעה לאזור ה-500 ₪ על פי רוב. במקרים רבים, המחיר שנשלם בבית חולים יהיה מחיר משוקלל לבדיקה ולניתוח התוצאות גם יחד, וינוע בין 1,000 ל-2,000 ₪, אם כי ישנם מקרים בהם הבדיקה תהיה גם יקרה יותר. במקרים כאלה נבדקים פרמטרים רבים יותר בשל קבוצות סיכון ספציפיות או תסמינים ספציפיים שיש לבדוק, והבדיקה יכולה להגיע גם לאזור ה-3,000 ₪ במקרים קיצוניים.
  • השתתפות קופת חולים – מרביתנו מבוטחים דרך קופות חולים שונות, וקופת החולים משתתפת במימון בדיקת מי שפיר, כאשר בדרך כלל נשארת השתתפות עצמית לתשלום שלנו. במרבית המקרים ישנם הבדלים בין בדיקה במכונים שבהסדר עם קופת החולים לבין בדיקה במכונים שאינם בהסדר. בדיקה במכון בהסדר תעלה לנו בהשתתפות עצמית שנעה בין 290 ל-600 ₪ בהתאם לקופת החולים ולסוג הביטוח, ובמכונים שאינם בהסדר הבדיקה בדרך כלל תהיה ממומנת בהיקף של 75 עד 80 אחוזים בעלות הבדיקה, או עד סכום כסף מסוים שנקבע על ידי קופת החולים ותנאי הביטוח.

מומלץ לגשת למרפאה ורופא המתמחים בבדיקות מסוג הזה

בדיקת מי שפיר היא בדיקה חשובה מאוד בהיריון, עבור בריאות האישה והעובר. חשוב מאוד לוודא שאתם לא משאירים מקום לרשלנות, ופונים לרופא המתמחה בבדיקות אלה וניתוח תוצאותיהן. מרפאה שתדע לתת לכם את הייעוץ וההכוונה המדויקים ביותר, ויצמצם משמעותית את הסיכוי לגרום לכל נזק לעובר בבדיקה. גם אם כרוך הוצאה כספית יותר גבוה, הדבר לא משמעותי בהתחשב בחשיבות הבדיקה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן