כמה עולה בדיקת פוליגרף לעובדים בעסק

בדיקת פוליגרף

בשנים האחרונות יותר ויותר מעסקים ובעלי חברות עושים שימוש בבדיקת פוליגרף במקרים שונים הקשורים בעובדים של החברות שלהם – גיוס עובדים חדשים, בדיקות אמת במקרים של בעיות משמעת ועוד. מכונים רבים בכל רחבי הארץ המציעים בדיקות פוליגרף מקצועיות עובדים בשיתוף פעולה עם חברות וארגונים אלה על מנת שאפשר יהיה לבצע את הבדיקות התקופתיות או כל אימת שיהיה בכך צורך. אין ספק שמדובר בהוצאת כספים מצד חברות אלה אך כמובן שעבורן מדובר בהשקעה חשובה מאד.

טווח מחירים של בדיקה זו

כאשר מבררים את המחיר של בדיקות פוליגרף במכונים השונים ישנה חלוקה ברורה בין מתן השירות לחברה גדולה שתהיה זקוקה לשירות זה מדי פעם או ללקוח פרטי שדרושה לו בדיקה במכונת אמת מתוך סיבות ושיקולים שונים. טווח המחירים עומד על כמה מאות שקלים עבור חברות שיהיה להן צורך בבדיקות מדי פעם ובכך בעצם הן יכולות לרכוש כמות גדולה של בדיקות בפוליגרף במחיר משתלם, או על כ- 1000-1500 ₪ עבור לקוח פרטי שמשלם על הבדיקה מכספו שלו.

בדיקת פוליגרף

מתי יש שימוש בבדיקת פוליגרף?

כאמור, כאשר חברות או ארגונים גדולים מבקשים לבצע בדיקת פוליגרף יהיה מדובר בדרך כלל בבדיקה עבור מועמד לגיוס לחברה, או לבירור עניין משמעתי שצריך לקבל בו החלטה מי צודק או מי מהצדדים אומר אמת. כאשר החברה עובדת בשיתוף פעולה עם מכון המבצע בדיקות פוליגרף קל יותר להזמין מועד לבדיקה ולבטח עובדי החברה יקבלו עדיפות בקביעת תור במועד הקצר ביותר האפשרי. כאשר מדובר בבדיקה עבור אדם פרטי מדובר בדרך כלל בהוכחה החלה עליו להראות כי הוא דובר אמת בעניין כזה או אחר.

שימוש בבדיקת פוליגרף מבוסס על העובדה שכאשר אדם מסוים משקר מתרחשות בגוף שלו תגובות פיזיולוגיות שהוא אינו שולט עליהן ולעיתים כלל אינו מודע להן. כאשר מחברים את גופו וקצות אצבעותיו לחיישנים שאמורים לזהות את התגובות האלה אפשר לבדוק את התגובות האלה בעת שאילת שאלות מסוימות וכך להעריך האם הוא אומר דבר שקר או אמת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן