כמה עולה בדיקת שמיעה?

טיפול בגמגום

אולי יש לכם בעיה ואתם אפילו לא יודעים

בדיקת שמיעה היא אחת הבדיקות החשובות ביותר שאתם יכולים לעבור וגם אם נדמה לכם שאין לכם שום סיבה לעבור אותה יש סיכוי שהיא תפתיע אתכם. בדיקת שמיעה היא בדיקה שכולנו עוברים עם כשאנחנו קטנים בגילאים צעירים ועד גיל עשר ומאז היא נהיית נדירה יותר אך אנשים שעובדים במקומות מאוד רועשים מבצעים אותה לעתים תכופות יותר. בבדיקת שמיעה יש שימוש במכשירים שונים ומתקדמים והיא נהיית חדשנית משנה לשנה כמו גם הצוות הבדוק שלו ידע וניסיון רבים בביצוע בדיקה נכונה ומתאימה. אנשים מכירים את בדיקת השמיעה יותר ויותר ונשאלת השאלה כמה תעלה בדיקה כזו והאם מחיר של בדיקה יכול להשתנות בין גיל לגיל.

במה תלוי מחירה של בדיקת שמיעה וכמה היא עולה?

  • כמו כל דבר בחיים גם לבדיקות שמיעה יש מחירים משתנים שתלויים במקום בו אתם מבצעים אותם. בדיקות שמיעה יכולות להיעשות במרפאות שונות והמחיר נע בין 150 שקלים ועד ל350 שקלים. המחיר יכול להיות נמוך בהתאם למרפאה כיוון שכיום לא לכל מרפאה יש את אותה טכנולוגיה ואותו צוות. לרוב קופות החולים כוללות בביטוח שלהן בדיקת שמיעה לילדים צעירים או לאנשים שרופא המשפחה גילה שיש להם בעיה כך שהמחיר שתשלמו לא יהיה מלא.
  • המחיר של בדיקת שמיעה יכול להשתנות גם בהתאם לסוג הבדיקה. ישנן בדיקות שמיעה פושטות ושגרתיות כמו אלו שמבצעים על ילדים ולעומת זאת יש בדיקות שמיעה מורכבות יותר שגם אורכות זמן רב יותר ודורשות גם בדיקה ארוכה יותר. הכול תלוי בסוג הבדיקה ובסוג הבעיה עמה הגיעה המטופל, סיפור המקרה שלו והפגיעות האפשריות. חלק מהבדיקות מתבצעות באופן שוטף אחת לפרק זמן כדי לבדוק האם יש נזר שנוצר במהלך ששירות צבאי או עבודה כלשהי.

בדיקת שמיעה באופקים

איכות הצוות המטפל

למרות שתרצו לחסוך מאה או מאתיים שקלים עדיין מומלץ לכם לא להתפשר כשמדובר על בחירת מכון שמיעה. הצוות שבדוק אתכם חייב להיות מיומן  ולטפל בכם בצורה מסורה שכן הבדיקה היא לא בדיקה פשוטה כל כך ודאי לא כשמגיעים עם ילדים והמקום לא ידידותי אליהם. קבלו המלצות על הבדיקה וגם אם יש מכון שעולה מעט יותר חשוב יותר שהבדיקה תהיה איכותית. אם אתם לא מסתפקים בבדיקות של מכון אחד ואתם רוצים לוודא בשנית אפשר להיבדק אצל מכון נוסף וצריך לזכור שעבור הבדיקה הזו העלויות לא גבוהות במיוחד.

כמה עולים מכשירי שמיעה?

אחרי שנבדקתם במכון שמיעה יש סיכוי שתצטרכו את אחד ממכשירי השמיעה שיהיו לכם כעזר או שהילדים שלכם יצטרכו. מכשירי שמיעה כאלו יכולים לעלות בין מאה שקלים ועד אלפי שקלים תלוי בסוג המכשיר. ישנם משירים שמגבירים צלילים חיצוניים לצד מכשירי שמיעה שממוקמים מאחורי האוזן או כאלו שנמצאים בתוך האוזניים וחשוב לבדוק האם קופת החולים משתתפת בהוצאות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן