כמה עולה ביטוח חובה?

ביטוח חובה

ביטוח חובהפקודת רכב מנועי במדינת ישראל קובעת כי כל רכב בישראל חייב להחזיק בפוליסת ביטוח בתוקף. ביטוח חובה נועד לכסות נזקי גוף של הנוסעים בכלי הרכב של בעל הפוליסה (המבוטח), וגם הולכי הרגל אשר נפגעו כתוצאה מתאונת דרכים או עקב השימוש ברכב. ביטוח חובה מכסה את כל ההוצאות הרפואיות אשר בהן מדובר בנסיבות השונות, ומעניק לבעל הרכב המבוטח גם פיצוי בגין אובדן השתכרות. הפיצוי הוא בגובה של שלוש פעמים השכר הממוצע במשק, לרבות פיצוי בגין כאב וסבל מן הסתם.

מרכיבים המשפיעים על המחיר

אם אתם עומדים לרכוש פוליסת ביטוח רכב חובה, הרי שחשוב מאד שתכירו את התחום הזה ותבינו טוב יותר במה מדובר. להלן הגורמים העיקריים אשר משפיעים על מחירי הביטוח:

א. פרטי הרכב – חברת הביטוח בודקת בין היתר את סוג הרכב שלכם, סוג הבעלות ותאריך תחילת הביטוח בבואה לקבוע מחיר עבור הביטוח שלכם.

ב. הנהג הצעיר ביותר – יש משמעות לגיל הנהג הצעיר ביותר ולותק הנהיגה שלו.

ג. נהגים קבועים – פוליסת ביטוח חובה מפרטת את רשימת הנהגים אשר צפויים לנהוג ברכב בפועל. בנוסף לכך, חברת הביטוח קובעת מחיר לפי מספר תאונות של הנוהגים ברכב ומספר הרשעות שהובילו לשלילת רישיון.

ד. מאפייני הרכב – זהו הפקטור המשמעותי ביותר בעלות ביטוח הרכב. המאפיינים העיקריים אותם בודקת חברת הביטוח הם סוג הדלק, נפח מנוע, כוחות סוס, מערכת בקרת יציבות, מספר כריות אוויר, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק וסוג השימוש ברכב.

טווח מחירים

באופן כללי, ניתן לקבוע כי טווח המחירים של ביטוח חובה לרכב עומד על 1,200-3,600 ש"ח לשנה. רצוי לחסוך בעלויות הביטוח באמצעות השוואת מחירי ביטוח החובה של כל החברות ומציאת המחיר האטרקטיבי ביותר בהתאם לנתונים האישיים. כיום, ביצוע השוואת מחירי ביטוח חובה היא קלה מאין כמוה, כל שעליכם לעשות הוא להיכנס למחשבון השוואת מחירי ביטוח חובה, ולהקדיש דקות בודדות להזנת הנתונים וקבלת השוואה של מחירי ביטוח החובה מכל חברות הביטוח.

בסופו של יום, פוליסות ביטוח החובה זהות במהותן בין כל החברות, והגורם המכריע הוא המחיר וכן הניסיון האישי עם חברת הביטוח, איכות השירות ושביעות הרצון מהפוליסה. בסופו של דבר, אי אפשר לנהוג ברכב ללא ביטוח חובה, אך רצוי לבדוק את מדיניות ניהול התביעות של חברת הביטוח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן