כמה עולה ברז למטבח?

ברז למטבח

ברז הוא אחד האלמנטים הכי חשובים במטבח כי יש לו השפעה על הנוחות, הנגישות ואיכות החיים והוא צריך להיות גם דקורטיבי ואסתטי. אבל מה משפיע על מחיר הברז ואיך בוחרים אותו בצורה נכונה? הנה כל מה שצריך לדעת
בחירה נכונה של ברזים למטבח היא משימה מורכבת שמחייבת התייחסות לשיקולים שונים. ראשית, יש להביא בחשבון שמדובר על מרכיב משמעותי במטבח ועל אחד הכלים היחידים שמשפיעים על איכות החיים שלנו. הברז צריך להתאים לשימוש של מבוגרים וצעירים כאחד ויש לו נוכחות דומיננטית מאוד. שנית, הברז נדרש להיות דקורטיבי ולהתאים לארונות, לכיור ולשאר הכלים הסניטריים.

ברז למטבח

בעיה נוספת היא שלא תמיד קל לדעת כמה הברז אמור לעלות ומה ההבדלים בין ברזים למטבח לבין ברזים לאמבטיה או לשירותים. הפתרון הוא בדרך כלל להתייעץ עם אנשי מקצוע ולהגיע לאולמות התצוגה כדי לראות מקרוב סוגים שונים של ברזים. במקביל, רצוי לעקוב אחר המחירים המקובלים בענף ולדעת מה משפיע עליהם.

הגורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים שקובעים כמה יעלו לכם ברזים למטבח:
א. סוג – הפרמטר העיקרי שמשפיע על המחיר הוא סוג הברז. יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין ברזי פרח רגילים, ברזים נשלפים שנחשבים משוכללים יותר, ברזי סוללה וברזים מתקדמים כמו אינטרפוץ או מוט פינוק.
ב. יצרן – כמו עם כלים סניטריים אחרים, גם בתחום של ברזים למטבח יש ליצרן השפעה על המחיר. יצרנים גדולים וותיקים מוכרים את הברזים שלהם במחירים גבוהים ביחס לאלו שמיוצרים על ידי חברות קטנות. מבחינת הלקוח, השאיפה צריכה להיות איזון בין מחיר הוגן ואיכות גבוהה.
ג. מקום הייצור – רוב הכלים הסניטריים המיוצרים בישראל נמכרים במחירים נמוכים יותר מאשר כאלה שנמכרים בחו"ל, בין היתר בגלל הניסיון של המדינה לעודד רכישה מקומית. אפשר לבדוק את מקום הייצור עוד לפני שקונים ברז מסוים ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה או התלבטות.

טווח מחירים

רוב הברזים הפשוטים שמיועדים למטבח נמכרים בטווח מחירים של 800-1,000 ש"ח. אלו ברזים בסיסיים שמיוצרים על ידי חברות מוכרות, ובהם ניתן למצוא לצד ברזי פרח גם ברזים נשלפים וברזי סוללה. כמובן שניתן למצוא גם עשרות ברזים במחירים של עד 200 ש"ח בלבד, אך בדרך כלל יהיה מדובר על ברזים שמיוצרים באיכות ירודה ועל דגמים שלא יחזיקו מעמד לאורך זמן.

לצורך השוואה, דגמי פרימיום של חברות בינלאומיות וישראליות יעלו מעל 2,500 ש"ח ויש המון ברזים למטבח במחירים שלא יורדים מ-2,000 ש"ח. כדאי להגיע לאולמות התצוגה לפני שמחליטים איזה ברז לקנות ולוודא שהוא מתאים לשאר הכלים הסניטריים. יש לקחת בחשבון לא רק את המחיר של הברז אלא גם את המפרט המלא, את המידות ואת אופי השימוש בו בעתיד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן