כמה עולה דוד קיטור?

דוד קיטור עובדים על עיקרון הקיטור ולכן מנצלים אנרגיה האצורה בתוך דלקים כמו מזוט, סולר או גז טבעי. האנרגיה מייצרת בעירה שמרתיחה מים בלחץ גבוה. המים הרותחים הופכים לאדים ולאחר מכן מתפשטים כדי ליצור את הלחץ הדרוש.

הלחץ משמש להנעת תהליכים שונים ובתעשייה ניתן לנצל אותו לטובת חיסכון בהוצאות. מבחינה כימית, קיטור הוא אדי מים וגז חסר צבע. בתנאים סטנדרטיים של טמפרטורה ולחץ הצפיפות של הקיטור נמוכה פי 1,600 מצפיפותם של מים במצב צבירה נוזלי ואפשר גם להבחין בין קיטור רווי וקיטור שחון.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולה דוד קיטור:

א. מצב הדוד – כמו בסוגים אחרים של דוודים, גם בתחום הקיטור ההבדל העיקרי במחיר הוא בין מוצר חדש ומשומש. מוצר חדש למכירה מתאים בעיקר לעסקים ותעשיות, בעוד לקוחות קטנים או אנשי מקצוע פרטיים יכולים להשתמש בדוד משומש במצב טוב. בכל מקרה, ככל ששנת הייצור גבוהה יותר כך צפוי המחיר של הדוד לעלות.

ב. מותג – יצרנים מכל רחבי העולם מייבאים דודי קיטור לישראל. המטרה היא למצוא את האיזון בין מותג אמין לבין מחיר אטרקטיבי. אפשר להתייעץ בנושא הזה עם אנשי מקצוע ולהשתמש במידע המופיע באתרי האינטרנט הרלונטיים.

ג. שטח הסקה ולחץ עבודה – כדאי לבדוק את המפרט הטכני של הדוד לפני שבוחרים לרכוש אותו. המפרט הטכני משפיע על המחיר ובא לידי ביטוי בעיקר בשטח הסקה ולחץ עבודה. שטח הסקה של 2,400 ק"ג קיטור לשעה נחשב סטנדרטי, בעוד לחץ העבודה צריך להיות בערך 10 אטמ'.

טווח מחירים

דוד קיטור עם מבער גז או סולר, בקיבולת של 1,500 ק"ג לשעה ולחץ עבודה של 10 בר יעלה בערך 50,000 ש"ח. דוד משומש משנת 1990 המיוצר עם מבער מזוט, 8 בר לחץ עבודה וקצב של 1,500 ק"ג לשעה יעלה 30,000 ש"ח. עם זאת, דוד ישן יותר עם מבער גז ו-2,000 ק"ג לשעה יכול לעלות 80,000 ש"ח.

טווח המחירים נע סביב 40,000-150,00 ש"ח וכדאי לבדוק את כל הפרמטרים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן