כמה עולה דירה בברלין?

מפת העיר ברלין - כמה עולה שם דירה?

מפת העיר ברלין - כמה עולה שם דירה?מחאת המילקי, שחוללה סערה בתקשורת וברשתות החברתיות, בראשן פייסבוק, העלתה למודעות של הישראלי הממוצע את העובדה שעלות המחייה בברלין נמוכה יותר מבישראל. ישראלים רבים לא מודעים לכך שלא רק מוצרי הצריכה זולים יותר בברלין, אלא שגם עלות הדיור נמוכה יותר בעיר הגדולה בגרמניה.

הדירות בברלין לא רק זולות יותר בהשוואה לדירות הנמכרות בישראל, אלא גם בהשוואה לערי בירה אחרות באירופה, כמו רומא, פאריז ולונדון, וכן בהשוואה לדירות הנמכרות בערים אחרות בגרמניה עצמה. אז כמה עולה דירה בברלין? טוב ששאלתם, כי בדיוק על זה רצינו לדבר אתכם.

ממה מושפעת העלות של דירה בברלין?

לפני שנביא כמה דוגמאות למחיר ממוצע של דירה בברלין, חשוב לדון בפרמטרים השונים המשפיעים על המחיר הסופי של הדירה. להלן כמה מהחשובים שבהם:

  • האם הדירה ריקה או מושכרת – ברוב המקרים דירה שעומדת ריקה תהיה זולה יותר בהשוואה לדירה מושכרת. זאת, מכיוון שחוקי הגנת הדייר בגרמניה מאפשרים לדיירים ותיקים ליהנות משכר דירה נמוך ויציב לאורך שנים רבות – והמשמעות היא שהתשואה תהיה נמוכה יותר.
  • סוג ההסקה – מכיוון שהחורף בברלין מצריך מערכת הסקה איכותית, הרי שמחירי הדירות מושפעים מאיכות מערכת ההסקה המותקנת בדירה (הסקה באמצעות גז, הסקה מרכזית ועוד). במקרים מסוימים יהיה צורך להחליף את מערכת ההסקה במערכת הסקה מתקדמת או איכותית יותר, מה שיגולם במחיר הנכס הנרכש.
  • גודל הדירה והמיקום שלה – שני הפרמטרים הנ"ל מקיימים יחסי גומלין מורכבים ביניהם. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבאזור אופנתי שמאופיין באוכלוסייה צעירה, בדרך כלל המחיר עבור מ"ר יהיה גבוה יותר דווקא בדירות קטנות. זאת מכיוון ששכר הדירה שניתן יהיה לדרוש עבור דירה קטנה יהיה גבוה יותר. באופן דומה, באזורים שבהם רוב האוכלוסייה מורכב ממשפחות עם ילדים, המחיר יהיה גבוה יותר עבור מ"ר בדירות הגדולות בהשוואה לקטנות.
  • כמות האור – באופן טבעי, ככל שהדירה חשופה יותר לאור, כך המחיר שלה יהיה גבוה יותר בהתאם.
  • קרבה לתחבורה הציבורית – בברלין קיימת מערכת מורכבת ואיכותית של תחבורה ציבורית. הרכבת המפורסמת שפועלת בעיר משפיעה מאוד על עלות הדירות בכך שככל שהדירה ממוקמת קרוב יותר ל-Ring Bahn, כך עלותה תהיה גבוהה יותר.
  • סביבת הדירה – יש להתייחס גם לסמיכות של הדירה לפארקים, גנים, בתי ספר ועוד.

רכישת דירות: כמה עולה דירה בברלין?

כמובן שלא ניתן לספק נתונים מדויקים על מחירי הדירות בברלין, אך על קצה המזלג נציין כי המחיר הממוצע למ"ר של דירה בעיר הוא 2,038 יורו. כך לדוגמה, הדירות שממוקמות בנויקלן, שבעבר היתה שכונת מהגרים מוזנחת אך כיום מהווה מוקד עלייה לרגל עבור סטודנטים ואמנים, נמכרות במחיר ממוצע של 1,700 יורו למ"ר ואילו בפרידריקשן ובקרויצברג, שכונות אטרקטיביות ביותר בימינו, ניתן למצוא דירות רבות הנמכרות בפחות מ-2,000 יורו למ"ר.

חשוב להבין כי השונות במחירים גדולה ביותר ושספקטרום המחירים הוא 3,000-300 יורו למ"ר, אך באופן גורף מדובר על מחירים הנמוכים במקרים רבים פי עשרה מהמחירים הנהוגים במחוזותינו. אז כמה עולה דירה בברלין? מתברר שהרבה פחות ממה שחשבתם…

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן