כמה עולה הכוונה מקצועית?

הכוונה מקצועית

הכוונה מקצועיתהכוונה מקצועית משמשת צעירים ומבוגרים לצורך בחירת קריירה או הסבת מקצוע. במאמר הבא נסביר כמה עולה ייעוץ תעסוקתי מן הסוג הזה ונציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר

יש הרבה מכונים המציעים שירותי הכוונה מקצועית וייעוץ תעסוקתי. השאלה כמה עולה הכוונה מקצועית תלויה במידה רבה באופי הפעילות של המכונים והמוסדות, כמו גם באופן בו הפונים בוחרים להשתלב בשוק התעסוקה המודרני. צעירים הניגשים בפעם הראשונה אל הכוונה תעסוקתית עוברים תהליך אחר מאשר בוגרים בעלי קריירה קיימת. ההבדל העיקרי הוא בין הכוונה מקצועית לצורך בחירת קריירה ראשונה, לבין ייעוץ תעסוקתי המשמש לטובת אדם המעוניין לבצע הסבת מקצוע.

גורמים המשפיעים על השאלה כמה עולה ייעוץ תעסוקתי

להלן מספר גורמים שקובעים כמה עולה הכוונה מקצועית בישראל וגם במקומות אחרים בעולם:

א. שיטת אבחון – יש הרבה שיטות לביצוע הכוונה מקצועית. חלק מהשיטות מבוססות על מבחנים עיוניים ותיאורטיים, בעוד חלק אחר נשען דווקא על גרפולוגיה, ניתוח אישיות או קואצ'ינג. שיטת האבחון משפיעה על המחיר היות והיא קובעת את רמת המעורבות של המומחים או אנשי המקצוע.

ב. מספר מפגשים – אדם המגיע לפגישת ייעוץ אחת לקראת הכוונה מקצועית ישלם פחות מאשר אדם המגיע למספר מפגשים. מהבחינה הזו, ידע קודם על אפשרויות תעסוקה יכול לחסוך בהוצאות. ניתן לנצל את הידע הזה במהלך הפגישה ולהתרשם מחוות דעת חיצונית טרם קבלת החלטה.

ג. חיילים וסטודנטים – חיילים משוחררים המתעניינים לגבי השאלה כמה עולה ייעוץ תעסוקתי מגלים לעיתים קרובות הנחות מפליגות. בנוסף, גם סטודנטים המקבלים הפניה מטעם מוסד הלימודים יכולים ליהנות מהטבות מן הסוג הזה. ברוב המקרים ההנחות עומדות על עשרות אחוזים בהשוואה למחירים הרגילים הנגבים מהציבור הרחב. ד. סדנה אישית – בחלק מהמכונים מלווים מפגשים רגילים עם יועץ תעסוקתי בסדנה אישית. הסדנה כוללת אבחון, מיפוי של שוק התעסוקה בהתאם לתוצאות האבחון ולאחר מכן הבחנה מדויקת. שירות זה מייקר את המחיר.

טווח מחירים

השקעה של כמה אלפי שקלים יכולה להוות את התשתית הטובה ביותר עבור הכוונה מקצועית וייעוץ תעסוקתי. השקעה כזו מחזירה את עצמה תוך זמן קצר ולרוב היא מספקת תמורה מלאה למחיר. בסופו של דבר, הצלחת ההכוונה נמדדת לאורך מספר שנים ולכן כדאי להשקיע בתהליך. אין סיבה לבחור מקצוע שלא מעורר עניין או אתגר אישי. המטרה של הכוונה מקצועית וייעוץ תעסוקתי היא למנוע מראש את עוגמת הנפש המלווה ביצוע תפקידים משעממים ושגרתיים.

לסיכום, הכוונה מקצועית וייעוץ תעסוקתי הם חלק משירות הניתן עבור הציבור הרחב במטרה לשפר את שוק התעסוקה ולהפוך אותו לזמין ונגיש יותר. שירותים אלו ניתנים על ידי אנשי מקצוע במחירים הוגנים. ההמלצה היא להשוות בין שירותים של מכונים ומוסדות ייעוץ, להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ורק לאחר מכן לקבל החלטה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן