כמה עולה הכנה למבחני מחוננים?

הכנה למבחני מחוננים

מבחני מחוננים – למי זה כדאי?

בעולם התחרותי של היום, כל יתרון הוא חשוב. אם ילדכם התברך באינטליגנציה גבוהה מהממוצע, ויש לו פוטנציאל לימודי גבוה, מסגרות מחוננים יכולות לתת לו לא רק כלים מעשיים לפתח את עצמו ולממש את הפוטנציאל שלו, אלא גם הזדמנות להכיר חברים דומים לו ולאתגר את עצמו על ידי למידת דברים חדשים; שני דברים חשובים שמערכת החינוך הרגילה לא בהכרח תדע להציע לו. מסגרות מחוננים שונות מעמידות קריטריונים שונים לקבלה, אך רובן הגדול דורשות מעבר של מבחנים על מנת להתקבל לתוכנית, ורק מאות בודדות של תלמידים מתקבלים בכל שנה. באופן טבעי, קיימים מרכזים ומכונים אשר מציעים הכנה למבחנים אלו. יש לזכור כי מבחנים אלו, אשר נערכים לרוב בשנים הראשונות של בית הספר היסודי, שונים במהותם ובצורתם ממבחנים רגילים. היכרות עם מבנה המבחן ותוכן השאלות לא רק שמנטרלת את החשש של הילד כאשר הוא ניגש למבחן, אלא יכולה גם לסייע לו לשפר את סיכויי ההצלחה שלו.

סוגי קורסים ועלויות

ישנן מספר אפשרויות להכנה למבחנים, אשר דורשות מידת השקעה שונה מהילד, ובעיקר מההורים. עלויות האפשרויות משתנות בהתאם. שני הסוגים העיקריים של קורסים הכנה למבחנים הם:

  • חוברת הכנה – כיום ניתן להוריד למחשב חוברות הכנה למבחן כולל פתרונות במחירים שווים לכל כיס. למשל, ניתן להוריד חוברת הכנה למבחני מחוננים באתר גולות במחיר 70 ₪ בלבד.הכנה למבחני מחוננים
  • קורס הכנה מקוון – כיום ניתן למצוא קורסי הכנה למבחנים אשר מועברים באמצעות האינטרנט. עלותם של קורסים מקוונים נעה סביב כמה מאות שקלים. היתרון בקורסים הללו היא הגמישות והזמינות שלהם, וכמובן העובדה שאינכם נדרשים להסיע את הילדים לקורס. מצד שני, קורס כזה דורש רמה גבוהה של מחויבות ומשמעת עצמית מצד הילד, כמו גם מצד ההורה, שנדרש לסייע לו.
  • קורסי הכנה במכונים פרטיים – ישנם מכונים פרטיים אשר מתמחים בהכנה למבחנים שונים, כולל מבחן לבדיקת מחוננות. מדובר במפגשים פרונטאליים, בקבוצות קטנות, אשר בהם מכירים הילדים את אופי המבחן והשאלות, ומבצעים תרגולים בשיטות פדגוגיות שונות כמו חידות, משחקי מחשבה ועוד. עלותם של קורסים במכונים פרטיים מתחילה בסביבות ה-1000 ש"ח, כתלות בשלב המבחן ובכיתה שבה נמצא הילד.

 

הכנה למבחן – הקניית ביטחון ותחושת מסוגלות

קורסי ההכנה למבחני המחוננים אינם מציעים פתרונות קסם, אלא בעיקר הקנייה של מיומנויות למידה, יכולת לעבוד במסגרת זמנים קצרה ולחוצה, ותחושת ביטחון והיכרות של הילד עם אופי השאלות שהמבחן מכיל. כל אלו יכולים לסייע לילד מוכשר לשפר את סיכויי ההצלחה שלו במבחן.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן