כמה עולה הקמת גינות בבניין משותף?

הקמת גינות

האם יש לכם חצר קטנה בבניין המשותף שעד היום איש לא התקרב אליה? אם יש חלקת קרקע שיכולה להפוך לגינה בבניין המשותף, אפשר בהחלט להשקיע בה! היתרון של הקמת גינות בבניין משותף הוא שמדובר על משהו שגם מעלה את ערך הנכס באופן משמעותי, אבל גם פשוט מעלה את איכות החיים שלכם – והרבה יותר נעים להיכנס לבניין שיש לידו חצר מושקעת ומטופחת. אז איך בכלל מתמחרים את ההקמה של הגינה?

היבטים שונים שיש לשקלל

גודל הגינה – ראשית, תמיד התהליך של הקמת גינות יהיה מושקע מהגודל של הגינה. אמם לרוב הגינות שיש בבניינים משותפים אינן גדולות, אבל זה ממש לא כלל ברזל. יש דווקא בתים משותפים עם חצרות ענקיות, וכמובן שבמקרים הללו המחיר יהיה גבוה יותר ובהתאם.
סוג הקרקע – כשאתם מחליטים להקים גינה בבניין המשותף, יש לשים לב לסוג הקרקע שכבר יש בשטח. יש סוגי קרקע שהם נוחים יותר עבור הקמת גינות, ועבורם לרוב הגננים יגבו מחירים נמוכים יותר, כי ההקמה תדרוש פחות השקעה. עם זאת באופן מעניין, דווקא לרוב קרקע שקיימת בגינות בבניינים המשותפים אינן נוחות במיוחד להקמת חצר מושקעת ומטופחת (הקרקעות הטובות יותר נמצאות לרוב בחצרות של בתים פרטיים). לכן, זה יכול לעתים להעלות את הערך של העבודה.
מערכת ההשקיה – זה כמובן היבט שמשפיע מאד על המחיר של הקמת גינות. לא מעט ישראלים בוחרים כיום במערכות ההשקיה המשוכללות והיקרות ביותר שיש. האם זה תמיד חובה? לעתים באמת כדאי להשקיע בכך, בוודאי בגינות גדולות במיוחד בבניין משותף. אולם, לא בטוח שלגינות קטנות או בינוניות יש חובה בכלל במערכות השקיה היקרות ביותר, ולעתים אפשר למצוא מחירים נוחים יותר למערכות בסיסיות יותר – אשר יעשו היטב את העבודה.

אז מהו טווח המחירים המקובל?

אל תשכח ושהמחיר עבור הקמת גינות מושפע גם מהניסיון והאיכות של הגנן והמוניטין שלו בשקלול הסופי. לכן, טווח המחירים לרוב הוא רחב מאד. המחיר יכול להתחיל ב5,000 ש"ח להקמה הראשונית, ויכול להגיע גם ליותר מ15 אלף ש"ח בחלק מהמקרים – ועל זה כמובן יש לחשב בהמשך את עלויות התחזוקה.

הקמת גינות

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן