כמה עולה השכרת מתקן הרמה?

עגורן

רוב אנשי המקצוע בענף הבנייה, הלוגיסטיקה והתפעול לא רוכשים מנוף או עגורן אלא שוכרים את שירותיו מחברות שמתמחות בכך. עם זאת, על מנת לבחור את המנוף או העגורן המתאים לטובת הפרויקט כדאי לדעת לאיזה שימושים הוא מתאים. הנה למשל כמה דברים שאפשר לעשות עם מנוף:

הרמת ציוד

עגורן קלאסי שנפוץ באתרי בנייה של בניינים, רבי קומות ומגדלים משמשים להעלאה של הציוד לקומות גבוהות. הוא מסוגל להעלות ציוד בנייה, מנועים וגנרטורים ובחלק מהמקרים הוא משמש לטובת הרמה של חומרי גלם לקומות גבוהות תוך כדי הפרויקט עצמו.

הובלות ועבודות גובה

מנוף נייד שמותקן בדרך כלל על משאית משמש למטרות אחרות. הוא מסייע להובלות קטנות ומתאפיין בניידות. הפעלת המנוף הזה דורשת מיומנות והיא מחייבת הסמכה. את המנוף ניתן להתקין רק על משאיות שעומדות בתקן של משרד התחבורה. עבודות גובה אחרות שמבוצעות עם מנוף נייד הן גיזום עצים, התקנת שלטי חוצות, התקנת שילוט עסקי וכן הלאה.

העמסת ופריקת מטען

השימושים העיקריים במנופי נמל, מנופי שער ומנופי גשר כוללים העמסה ופריקה של מטענים. מנוף של נמל מותקן בדרך כלל על מבנה קבע, בעוד מנוף שער ומנוף גשר מחייבים התקנה של שני עמודים או שתי מסילות. את המטען מעמיסים לפני הובלה למפעלים, אולמות ייצור ומחסנים.

עגורן

טווח מחירים

היכרות עם השימושים העיקריים במנופים יכולה לסייע למי שרוצה לעקוב אחר טווח המחירים המקובל בענף. עבודות מנוף רגילות עולות 800-1,000 ש"ח לשעה, לעומת שימוש במנוף להרמת שילוט חוצות שתעלה 1,000-1,300 לשעה. לצורך השוואה, השימוש במנוף להתקנת מגדלי מים יעלה כ-1,000 ש"ח לשעה, מנוף לשימוש ימי יעלה 800-900 ש"ח לשעה ומנוף לציוד בנייה וציוד כבד יעלה 1,000-1,400 ש"ח לשעה.

רכישת מנוף

קבלנים שזקוקים למנוף קבוע צריכים להכין תקציב של כמה עשרות עד מאות אלפי שקלים. פערי המחירים נובעים מפרמטרים כמו סוג המנוף, אופי השימוש, הדגם ושנת הייצור. אפשר לקנות עגורן חדש מהחברות שמייבאות ציוד מכני הנדסי כבד לארץ, או להתעניין במנוף משומש עם מפרט טכני מתאים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן