כמה עולה התקנה של חימום תת רצפתי לבית?

מערכת גילוי אש

מערכת חימום תת רצפתי מיושמת בעיקר בבתים פרטיים על ידי מערך של צינורות מים חמים או גופי חימום חשמליים. מערך הצינורות מונח מתחת וקרוב לפני הריצוף ומעליו שכבת בידוד תרמי. התקנה נכונה של המערכת מבטיחה יצירת אוויר מחומם ומטופל ותחושת נוחות תרמית אידיאלית.

חימום המים בתוך מערך הצינורות מתבצע באמצעות דוד חימום, בעוד חימום גופים החשמליים מתבצע עם חיבור למקור אספקת חשמל. מערכת מן הסוג הזה שונה לחלוטין מכל מערכת אוורור או חימום אחרת ולכן כדאי לדעת מה משפיע על עלות התקנתה.

גורמים המשפיעים על המחיר

יש מספר פרמטרים קבועים הקובעים כמה עולה התקנה של חימום תת רצפתי:

א. גודל הבית – ככל שהבית גדול יותר, כך המחיר למ"ר צפוי לרדת אולם העלות הכללית תעלה. לקוחות פרטיים המעוניין לחמם את הבית היטב יכולים להשקיע במערכת חימום תת רצפתי באופן חד פעמי וליהנות ממנה לאורך שנים רבות.

ב. סוג המערכת – כאמור, יש שני סוגים עיקריים של מערכי חימום: באמצעות צינורות מים חמים או באמצעות גופי חימום חשמליים. על אף ששני הסוגים מותקנים מתחת לריצוף במטרה לייצר את האוויר המטופל, ההבדלים בין שניהם משפיעים על עלות ההתקנה. מעבר לכך, יש להביא בחשבון את ההבדל בין מערך צינורות מים המחוממים עם דוד הסקה לבין מים המחוממים עם גז.

ג. סוג הריצוף – התקנה של המערכת מתחת לריצוף רגיל עולה פחות מהתקנה מתחת לריצוף עץ ופרקט.

טווח מחירים

העלות הממוצעת של התקנת מערכת חימום תת רצפתי בבית עומדת על עשרות אלפי שקלים, בחישוב של בערך 120-200 ש"ח למ"ר. אל המחירים הללו כדאי להוסיף את העלות של תרמוסטט במערך גופי חימום חשמלי ולעיתים גם התאמה של תשתית המים בבית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן