כמה עולה התקנת ספרינקלרים?

התקנת ספלינקרים  מערכת מתזי מים יכולה להיות מותקנת בבית, במשרד או בבניין ותפקידה לדכא שריפות. במאמר הבא נבין כמה עולה התקנת ספרינקלרים ונסביר מאילו גורמים מושפע המחיר. ספרינקלרים הם השם המקצועי של מערכת מתזי מים אוטומטית. מערכת זו נחשבת לשיטה יעילה עבור שליטה או דיכוי שריפה. מערכת מתי מים אוטומטית מתאימה עבור בתים פרטיים, בניינים משותפים, שטחים ציבוריים ועוד.

מערכת מתזי מים יכולה לעצור את השריפה כבר בתחילתה, לעכב את הבעירה עד הגעת כוחות ההצלה וכמובן להציל רכוש וחיי אדם. ספרינקלרים בנויים מרשת של צינורות בקירות ובתקרות. לכל צינור ראשי ספרינקלרים המספקים את ההגנה הנדרשת. בעיקר נהוג לבצע התקנה של מערכת מתזי מים אוטומטית עבור מסדרונות, חדרים, חדרי מדרגות, לובי כניסה ואיזורים סגורים.

ברוב המערכות הצינורות מלאים במים כבר במהלך ההתקנה. המטרה היא להכין את הצינורות לעבודה מיידית וללא עיכובים. בנוסף, בחלק מהמקומות מוסתרת מערכת מתזי מים אוטומטית מאחורי לוחיות מתכת קטנות בקירות ובתקרות. להתקנה כזו יש יתרונות דקורטיביים אולם היא נחשבת יקרה יותר.

גורמים המשפיעים על המחיר

יש מספר פקטורים הקוובעים בין היתר כמה עולה להתקין מערכת מתזי מים אוטומטית:

א. גודל החלל – ההבדל המשמעותי הוא בין התקנת מערכת בבית פרטי עם מספר חדרים מצומצם, לעומת התקנה של המערכת בבניין משרדים או בבניין משותף. ככל שהחלל גדול יותר, כך עולה מחיר ההתקנה. כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לפני שבוחרים מערכת מתזי מים אוטומטית ולהגדיר מראש את אופי המבנה.

ב. תקן – יש הרבה סוגים של מערכות מתזי מים אוטומטיות. כל מערכת עומדת בתו תקן אחר והאפשרויות העיקריות הן תקו אמריקאי, תקן אירופאי ותקן ישראלי. התקן קובע את עמידות המערכת במבדקים והוא משפיע על עלותה ועל מחיר ההתקנה.

ג. מפרט טכני – מערכת מתזי מים אוטומטית נדרשת לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד של ביצועים. רמת הביצועים תלויה במפרט הטכני. במערכת בסיסית ההתקנה תהיה פשוטה יותר ותתמקד בהתזה של המים במהלך שריפה או דליקה, בעוד במערכת מתוחכמת ומשוכללת ניתן יהיה לחבר גם אמצעי גילוי והתראה.

ד. קידוחים והתאמות – יש מקרים בהם המתקין נדרש לבצע קידוחים והתאמות של החלל אל מערכת מתזי מים. העלות על קידוחים והתאמות מגולמת בנפרד ואינה קשורה אל ההתקנה עצמה.

באופן עקרוני, רכישה והתקנה של מערכת מתזי מים היא השקעה לטווח ארוך. מערכת כזו יכולה להחזיק מעמד עשרות שנים ועל בסיס פעולות תחזוקה פשוטות וזולות. העלות הראשונית של המערכת עומדת על כמה אלפי שקלים אך היא מספקת תמורה מלאה. חשוב יותר לבדוק את הניסיון, את המקצועיות ואת הידע של המתקין ולא לוותר על כללי הבטיחות. התקנת ספרינקלרים נמדדת לפי יעילות המערכות בזמן חירום ולכן המחיר אינו מהווה פקטור משמעותי. השוו בין שירותי התקנה ובדקו מה מציעה כל אחת מהחברות העוסקת בתחום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן