כמה עולה חידוש שטיחים

מדוע צריך לחדש שטיחים בצורה מקצועית – ובאיזו תדירות צריך לעשות זאת?

כשאנחנו מעצבים את הבית שלנו, אנחנו חושבים כמעט תמיד – ובצדק – על המראה של הבית שלנו, לפני שאנחנו חושבים על פרטים פרקטיים כמו ניקיונות והזזות של הציוד הרב המעצב את הבית שלנו. אחת ההתלבטויות הגדולות ביותר בכל חדר בבית שלנו, כמעט בכל בית ובכל סיטואציה, נוגעת לעיצוב הריצוף – שמשפיע במידה הרבה ביותר על החדר והתחושה שהוא נותן. רבים מאתנו בוחרים באופציה של שטיחים – שהיא אכן במקרים רבים האופציה הנכונה ביותר לחדרי מגורים, לעיצוב סלון וחדר שינה ולחדרים אחרים בבית. השטיח יוצר תחת הרגליים שלנו חמימות ונעימות – תחושות חשובות במיוחד בכל הנוגע לעיצוב ולתכנון של מרחב מחיה אישי נוח. השטיח יכול להיות שטיח חיצוני בגודל משתנה, שאותו אנחנו מכניסים לחדר כגורם חיצוני ומקפלים אותו לפי רצוננו – והוא יכול להיות גם שטיח קבוע מקיר לקיר שמהווה הלכה למעשה את הרצפה של החדר לכל דבר ועניין. בכל מקרה – אנחנו צריכים לתת דעתנו לתחזוקת השטיחים השונים בבית שלנו. ניקוי שטיחים הוא פעולה שאנחנו חושבים בתחילה שנוכל לבצע בעצמנו, אך עד מהרה נבין ששואב האבק הביתי שלנו לא מספיק לניקוי יעיל של השטיחים. אחת לכמה חודשים עלינו לשלוח את השטיח שלנו לחידוש ולניקוי מקצועי – אחרת אנחנו מסתכנים בפגימת המראה של השטיח ובהצטברות אבק שיכולה להוביל לאלרגיות ולחוסר נעימות בבית. כמו כן, במצב של כתמים או של לכלוך עקשן אין לנו את הכלים לנקות את השטיח – ועלינו לשלוח אותו לניקוי מקצועי. עכשיו השאלה המתבקשת היא – כמה זה עולה?

כמה עולה חידוש שטיחים? מחירים בהתאם לשירות

  • מחיר של חידוש שטיחים נקבע קודם כל בהתאם לשטח השטיח במונחים של מטרים רבועים (מ"ר) – ולכן גם המחירים שנפרט כאן יהיו בסקאלה הזאת. מחיר ניקוי השטיח תלוי בפרמטרים שונים – איכותו של השטיח, גיל השטיח, סוג השטיח וכן סוג הניקוי הנחוץ לשטיח לפי עבודה ספציפית. הצורה הבסיסית ביותר של חידוש שטיח רגיל – תעלה לנו בממוצע בין 40 ל-70 ₪ למ"ר, בהתאם לגילו של השטיח ויסודיות הניקוי הנחוץ לשטיח זה. שטיח איכותי יותר בעבודת יד או שטיח ישן ומיוחד – יעלו לנו מחיר של 60 עד 80 ₪ למ"ר.
  • שטיחים מקיר לקיר הם שטיחים גדולים יותר, שמהווים את רצפת החדר – ולכן גם אי אפשר למדוד את הניקוי שלהם במדדי המחיר של שטיחים אחרים. השימוש בהם הוא רב יותר ולכן גם הגיוני שיהיו מלוכלכים יותר – והחידוש שלהם צריך להיות שירות בסיסי וזול יותר. ניקוי שטיח קיר לקיר יעלה לנו בממוצע סכום של 20 עד 30 ₪ למ"ר – ובמקרים קיצוניים יגיע למחיר של 60 ₪ למטר רבוע (בנזקים גדולים).
  • אחד השירותים הרלוונטיים ביותר בנוגע לחידוש השטיחים שלנו הוא שירות שאיבת השטיח לאחר הצפה – מצב לא נעים כלל וכלל שיכול גם להרוס לנו את השטיח אם לא נשאב אותו בצורה מקצועית. שירות שכזה יעלה לנו 60-100 ₪ למ"ר בממוצע לשטיח גדול, ו-35-60 ₪ למ"ר לשטיח מקיר לקיר. גם תיקון שטיחים לאחר נזקי שריפה הוא שירות שחשוב שנכיר – והמחיר הממוצע של שירות זה הוא 40-80 ₪ למטר רבוע.

אל תתפשרו על איכות הניקיון בבית שלכם – כולל השטיחים שבו

ניקיון הבית שלנו הוא, בסופו של דבר, גורם שמשפיע במידה רבה על איכות החיים שלנו. ניקוי שטיחים בבית שלנו הוא חלק מהותי מכך – בית נקי באיכות חיים גבוהה לא יכול להשלים עם שטיחים מאובקים ומלוכלכים, וצריך לנקות אותם באופן קבוע – במחירים ההוגנים והנכונה עבור השירות המקצועי והאיכותי.

 

תודה לחברת פתרון ר.ש.ת בע"מ על העזרה בעריכת המאמר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן