כמה עולה חיתוך בלייזר?

כמה עולה חיתוך בלייזר ?

כמה עולה חיתוך בלייזר ?לקוחות עסקיים ופרטיים מתעניינים בשאלה כמה עולה חיתוך בלייזר וצריכים לדעת מה הפרמטרים המשפיעים על המחיר. במאמר הבא נסביר כיצד נקבע המחירון ונציג את טווח המחירים הממוצע

הטכנולוגיה הקיימת מאפשרת שימוש בלייזר לצורך חיתוך חומרים שונים הנמצאים בשימוש בפסי יצור. התהליך מתבצע במספר שלבים והוא כולל מיקוד קרן לייזר בעלת הספק גבוה באמצעות מחשב, לכיוון ואל פני החומר המיועד לחיתוך. השיטה של חיתוך בלייזר נפוצה במגזר הפרטי והעסקי והיא מהווה חלק בלתי נפרד מפס הייצור של מפעלי תעשייה בתחומים שונים.


במהלך החיתוך סופג החומר את האנרגיה של הלייזר ומגיב בהתכה, אידוי או פיזור בהתאם לעוצמה. הלייזר פועל לפי מרחק מיקוד – בין העדשה לבין החומר – לכן הוא יעיל במיוחד בחיתוך של לוחות שטוחים בהם נשמר מרחק קבוע. יחד עם זאת, עובי החומר הניתן לחיתוך תלוי בעוצמה של קרן הלייזר וגם בטווח המיקוד שלה. ככל שהקרן יותר ממוקדת כך מתקצר טווח המיקוד וקיימים סוגים שונים של לייזרים באורכי גל מגוונים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

על מנת להבין כמה עולה חיתוך בלייזר יש להכיר את הפרמטרים המשפיעים על המחיר:

א. שעת עבודה – התמחור הנפוץ מתבצע לפי שעת עבודה, המייצגת את הזמן שלוקח למכונה לעשות את השרטוט. דקת חיתוך בלייזר עולה 1.5-2.5 ש"ח והתמחור מתבצע במקפצות של 0-15 דקות, 15-45 דקות או 45-120 דקות.

ב. חומרי הגלם – פרמטר נוסף הקובע את מחיר החיתוך לא קשור למכונה עצמה, אלא אל חומרי הגלם. פלטת צפצפה של 3 מ"מ לחיתוך בלייזר בגודל סטנדרטי של 88.5X58.5 ס"מ תעלה לדוגמא 22-37 ש"ח ליחידה, לעומת פלטת פרספקס שתעלה 40-86 ש"ח.

ג. מהירות המכונה – המהירות בה עובדת מכונת הלייזר משפיעה על המחיר בגלל שעת העבודה. ככל שהמהירות של המכונה גבוהה יותר, כך מתקצרות שעות העבודה הנדרשות לביצוע החיתוך המדויק. מהירות המכונה תלויה במפרט טכני כגון סוג וגודל המכונה ומורכבות השרטוט.

טווח מחירים

השאלה כמה עולה חיתוך בלייזר תלויה בחומר ובכמות הזמן שלוקח למכונה לעשות את השרטוט. כמובן שבמהלך חיתוך מורכב או ארוך המחיר צפוי לעלות, אולם עדיין ניתן להצביע על טווח מחירים ממוצע העומד על 200-400 ש"ח. מחירים אלו מתאימים לחיתוך בלייזר של פרספקס או עץ סנדביץ' בעובי 3 מ"מ למשל, לעומת מתכת או סנדביץ' בעובי של 17 מ"מ שידרשו מכונה תעשייתית שעלותה 800-1,000 ש"ח לשעה.

חברות לעיבוד מתכות ישמחו להרכיב עבורכם הצעת מחיר משתלמת על עבודות חיתוך בלייזר. כדאי לבחור חברה שעוסקת בתחום כבר זמן רב ומאחוריה אלפי פרויקטים מוצלחים. בואו ללמוד כיצד מתבצעות עבודות חיתוך איכותיות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן