כמה עולה טיפול בגמגום?

טיפול בגמגום

הגמגום הוא הפרעת תקשורת, אשר מקשה על האדם להשלים משפט. במקום לדבר באופן שוטף – הוא חוזר על ההברות באופן לא רצוני, ובכך מתקשה. יש לציין כי לגמגום יש השלכות קוגניטיביות -התנהגותיות מכריעות מאד, משום שהגמגום נשמע היטב, הרי שאדם מגמגם עלול לסבול מלעג ומחוסר בטחון עצמי – מה שרק מחזק את הגמגום עצמו, מקשה עליו לדבר בצורה שוטפת וגורם לו לתקשר במידה המינימלית. אם כך, ברור שיש צורך לעבור טיפול בגמגום בין אם עבור צעירים ובין אם עבור מבוגרים. אולם, כמה עולה הטיפול? בואו ונסתכל על סוגי הטיפולים והביטוחים השונים, ונבין את העלויות.

 

להכיר את כל הקריטריונים שישפיעו על המחיר של טיפול בגמגום

  • מהו הטיפול המבוקש? – קודם כל חשוב להבין כי אם אתם רוצים להירשם אל טיפול בגמגום או לרשום שלם קרוב משפחה שלכם, יש לבחור בטיפול המתאים. דרך אחת היא לפנות למרכז הדסה – שם יש מרכז ארצי שנחשב למוביל בטיפול בגמגום, במיוחד בקרב צעירים וילדים. הטיפול במרכז הדסה הוא אינטנסיבי יחסית – הוא מורכב בעצם מטיפול יומיומי. ככל שהמטופל הוא צעיר יותר כך הטיפול הוא פחות מודע, והוא יותר משולב בפעילויות היומיומיות. כלומר – מלמדים את הילד כיצד לדבר דרך משחקים ופעילויות שונות. כמו כן, בגילאים צעירים – גם הורי הילד הם חלק מהטיפול והם לומדים כיצד לשלב דיבור תקין עבור הילד במסגרת הפעילויות השוטפות עימו. גם מבוגרים יכולים לעבור טיפול במרכז הדסה, כשהוא מתבסס על בין 15 ל20 מפגשים בשנה הראשונה, ובתדירות נמוכה יותר בשנים הבאות. המחיר נקבע עבור כל מפגש בנפרד. כמובן שיש גם טיפול בגמגום שאפשר לעבור אצל קלינאית תקשורת – וכאן כמובן אפשר לפנות לקלינאיתטיפול בגמגום של קופת החולים שבה אתם מבוטחים.
  • ההשתתפות של קופות החולים – להשתתפות של קופות החולים בתהליך של טיפול בגמגום יש חשיבות אדירה לתקציב. לצורך העניין, אם אתם פונים לקלינאית שעובדת עם קופת החולים, המחירים הם נמוכים למדי, החל מעלות חינמית ועד לעלות של 20 עד 25 ש"ח ברוב המקרים – כאשר המחיר הוא לפגישה אחת. אם אתם הולכים למרכז טיפול בגמגום שהוא מחוץ לקופת החולים, היא עדיין מחויבת לספק לכם מימון מסוים כאשר מדובר על תעריף שמתעדכן מידי שנה, ונכון לשנת 2014 עומד על 28 ש"ח למפגש אחד שאותו אתם משלמים – ואת היתרה תשלם קופת החולים. כמו כן אם מדובר על קורס בהדסה או במקומות נוספים – קופת החולים משתתפת ב50% מכלל העלות.

 

ולכן זה מימון שהוא אפשרי לגמרי

קל לראות אם כן, שאתם מקבלים מימון נוח לדמי עבור הטיפול בגמגום. זה אומר שיהיה מדובר בסך הכל על הוצאה של כמה עשרות שקלים בשנה או לכל היותר כמה מאות שקלים בודדים – וברור כי הטיפול הנ"ל, יכול לשפר את איכות חייכם באופן ניכר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן