כמה עולה טיפ למוביל?

טיפ למוביל - כמה לתת?

בכל פעם שאנחנו עוברים דירה אנחנו חווים את אותה הבעיה

מעבר דירה הוא תהליך מסובך מבחינה לוגיסטית, מאתגר מבחינה נפשית ובוודאי שלא מדובר בתהליך זול ופשוט מבחינה כלכלית. החל בתיאומים הרבים של הדירה החדשה וכלה בתהליך המסובך עצמו של אריזת כל הציוד שלנו ותיאום עם המובילים, אנחנו מוצאים את עצמנו מתוחים למדי ביום המעבר עצמו. ביום זה אנחנו פוגשים באותה ההתלבטות בכל פעם מחדש – כמה טיפ אנחנו צריכים לתת למובילים? רבים מאתנו שואלים את עצמם האם בכלל נהוג לתת טיפ למובילים, והתשובה לשאלה הזו היא כן. המובילים אמנם עושים עבודתם, אך מדובר בעבודה פיזית וקשה ונהוג לתגמל אותם גם בטיפ מעבר למשכורת שהם מקבלים מהחברה. מה גם ששוק ההובלות הוא שוק תחרותי למדי, וכשאתם מחפשים שירות של הובלות בחיפה, לדוגמה, המחירים הם כבר לא גבוהים כשהיו – ולכן הטיפ הוא לא רק נהוג אלא גם הגיוני מבחינה כלכלית. כעת ננסה לענות על השאלה הפשוטה – כמה זה עולה לנו?

כמה עולה טיפ למובילים? בהתאם לאופי השירות והעבודה

  • בכל הנוגע לעלות הטיפ שאנחנו נותנים למובילים, המחיר הוא דינמי מאוד התאם לאופי העבודה ולקושי שלה. נצא מנקודת הנחה שהטיפ הבסיסי שנהוג לתת למוביל עומד על 50 ₪. האם עלינו לתת טיפ לכל מוביל בנפרד? התשובה לשאלה הזו טמונה בעיקר טיפ למוביל - כמה לתת?בכמות המובילים שמבצעים עבורנו את המעבר. כמות גדולה של מובילים מקלה על העבודה, עולה לנו מעט יותר ממילא ולא מצופה מאתנו במסגרתה לתת טיפ לכל העובדים בנפרד. עם זאת, כאשר יש כמות מועטה של מובילים הם יעבדו קשה יותר, ובמצב זה נהוג לתת טיפ נדיב יותר שיכול להגיע גם ל-90-100 ₪.
  • עוד פרמטר שמשפיע על גובה הטיפ הוא אופי העבודה. לדוגמה, הובלות בחיפה (בעיקר באזורים הישנים והסטודנטיאליים של העיר) כוללים לא מעט בניינים חסרי מעלית שבהם המובילים צריכים לעשות עבודתם במדרגות – ובמצב כזה אנחנו צריכים להתחשב בעבודתם הפיזית הקשה של המובילים ולהיות נדיבים יותר בטיפ שלנו. במצבים של עבודה קשה באמת, הכוללת עלייה במדרגות ומעבר דרך מרחבים מצומצמים ומוגבלים, נהוג לתת טיפ שעומד על 50-60 ₪ למוביל בצוות של 3 מובילים ומעלה, ו90-100 ₪ בצוות קטן יותר.

עבודה קשה ראויה לתגמול באופן אישי

בסופו של דבר, הובלות היא עבודה של שירות אנושי. המובילים שמבצעים עבורנו הובלות בחיפה, בתל אביב או בכל עיר אחרת הם אנשים שעובדים קשה מאוד עבור המשכורת שלהם – אבל גם עבור תהליך המעבר הנוח והיעיל שלנו. אז בתוך כל הלחץ והמתח שקשורים ליום המעבר, צריך לדעת גם לקחת נשימה ולדעת להכיר למובילים שלנו תודה אישית בדמות טיפ, גם אם המחיר ששילמנו לחברת ההובלות היה מכובד כשלעצמו. אם אתם לא בטוחים כמה טיפ עליכם לתת לעובדים – התייעצו עם בעל החברה. מדובר באנשי מקצוע עם ניסיון ארוך שנים, וודאי שהם ידעו לתת לכם את ההכוונה לגבי גובה הטיפ שנהוג לתת בהתאם לאופי העבודה המדויק שנחוץ לכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן