כמה עולה טרקטור?

טרקטור

טרקטור הוא כלי רכב כבד המתאפיין במגוון רחב של יכולות. בעזרת טרקטור ניתן לגרור או למשוך כלים אחרים ולבצע משימות ייעודיות. לטרקטור יש יכולת בלימה נפרדת לכל אחד מהגלגלים האחוריים, יחידת הינע חיצונית שמעבירה כוח מהמנוע לציוד חיצוני ואפשרות הנפה של ציוד כגון מחרשה או משדדה. בנוסף, טרקטור הוא כלי רכב בעל יכולת לקבע את מהירות סיבובי המנוע וכך לאפשר עיבוד ומהירות אחידים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

מי ששואל כמה עולה טרקטור צריך להכיר את הפרמטרים הבאים המשפיעים על המחיר:

א. סוג הטרקטור – באופן עקרוני קיימים פערים של עשרות אחוזים בין מחירי טרקטורים שונים. טרקטור מטעים לדוגמא הוא כלי צר ונמוך עם יכולת של 40-100 כ"ס ויכולת הרמה של 1,000 ק"ג. לעומתו, טרקטור גידולי שדה מגיע עם 100-150 כ"ס ויכולת הרמה של שני טון. יש גם טרקטור גידולי שדה גדול עם מנוע של מעל 150 כ"ס ויכולת הרמה של 10 טון. ככל שהטרקטור גדול ומאסיבי יותר, כך צפוי מחירו לעלות.

טרקטור
Red tractor

ב. שנת ייצור – כלי רכב מכל סוגים מתומחרים לפי שנת הייצור. שנת ייצור גבוהה מעלה את המחיר, בעוד שנת ייצור נמוכה מורידה אותו. לא תמיד חייבים לקנות טרקטור משנת ייצור גבוהה כדי ליהנות ממנו לאורך זמן.

ג. יד ובעלות קודמת – גם כאן אין הבדל ממשי בין רכישת טרקטור לבין רכישה של כלי רכב אחרים. טרקטור יד ראשונה יעלה יותר מטרקטור משומש. מבחינת בעלות קודמת, הדגש הוא על הבדלים המחירים בין טרקטור פרטי לבין טרקטור של חברה חקלאית, מפעל או מוסד ציבורי.

טווח מחירים

טרקטור יד שנייה או שלישית המיוצר בין השנים 1990-2000 יעלה 22,000-50,000 ש"ח. לעומתו, טרקטור גדול שנת 2010 ומעלה יעלה 160,000-300,000 ש"ח.

טווחי המחירים משמעותיים עבור לקוחות פרטיים אך כדאי להביא בחשבון את ההשלכות בטווח הרחוק. בסופו של דבר, המטרה היא לנצל את יכולות הטרקטור ולהשתמש במלוא הפוטנציאל הטכני שלו. עדיף להשקיע בטרקטור איכותי ולהשיג את המטרה הזו מאשר להתפשר על סוג, שנת ייצור ובעלות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן