כמה עולה לבנות מרפסת

אנשים רבים אשר מתגוררים בבתי דירות ישנים לפעמים מעוניינים להרחיב את הבית שלהם על ידי תוספת מרפסת. חשוב לציין את העבודה כי תוספת מרפסת איננה עניין פשוט כלל וכלל, מכיוון שמדובר בפרוצדורה בירוקרטית אשר מחייבת את אישור הרשות המקומית לבנייה חריגה שכזו. ישנם מקרים שונים אשר בהם תוספת מרפסת לא תעלה לכם אגורה אפילו, ומדובר ביישום תכנית תמ"א 38 לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה אשר כוללת בין היתר שיפוץ של המבנה כולו, ואשר במסגרתו ניתן אישור לתוספת מרפסות לכל הדירות במבנה. אבל יחד עם זאת יש לציין כי אם אתם מעוניינים לבנות מרפסת בצורה עצמאית עליכם לקחת בחשבון כמה גורמים חשובים אשר עלולים להשפיע על המחיר.

הגורמים המשפיעים על מחיר המרפסת

  • גודל המרפסת המבוקשת – לגודל המרפסת יש בראש ובראשונה השפעה ישירה על מחיר התקנתה, ומן הסתם ברור הוא, כי ככל שהמרפסת תהיה גדולה יותר – כך המחיר יהיה גבוה יותר.
  • עומק במרפסת – ככל שהמרפסת תהיה עמוקה יותר (תצא יותר החוצה) – כמובן שיהיה מחיר התקנתה גבוה יותר.
  • השבחת הנכס – תלוי גם באיזה מקום אתם גרים, וכמה יגבו מכם ברשות המקומית עבור השבחת הנכס. עם זאת כדאי לדעת כי ברוב הרשויות לא מטילים הטל השבחה על תוספת מרפסת בגודל של עד 10-12 אחוז משטח הדירה.
  • סוג המרפסת – גם לסוג המרפסת יש השפעה על מחיר ההתקנה. מרפסות  ניתן להתקין בצורות שונות לרבות מרפסות תלויות. מרפסות תלויות הן מרפסות שמייצרים אותן בשלמות על הקרקע, מתקינים קורות להעמדת המרפסת בגובה הרצוי ולאחר מכן מעלים את המרפסת השלמה באמצעות מנוף מיוחד ומניחים אותה על הקורות. שיטת בנייה זו מאד פופולארית כיום ורבים נעזרים בה כדי להתקין מרפסת חדשה.

והמחיר

מחיר התקנת מרפסת תלוי בכל הגורמים הללו מטבע הדברים, וניתן לומר בצורה כללית כי חישוב המחיר נעשה על פי מ"ר בנוי. מחיר מ"ר של מרפסת יכול לנוע בין 2000 ₪ ל – 4500 ₪ למ"ר ויותר, והדבר תלוי בפרמטרים אשר צוינו למעלה.

 

המאמר נכתב ע"י: פאזה אחרת בבניה – ניסור בטון

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן