כמה עולה לבצע חידוש שרשרת עוגן

ציפוי שרשרת עוגן

כך הסירה שלכם תמיד תהיה בחוף מבטחים

אמנם הסירה שלנו נמצאת חלק מהזמן בנמל אך בחלק מהזמן היא גם צריכה לנוח במקומות עמוקים כדי שתוכלו ליהנות מהבריזה הימית במיטבה או לדוג כמה דגים. גם כשהים לא שטוח וגם בים רגוע לחלוטין העוגן שלכם הוא אחד הדברים החשובים שבלעדיו סירה לא יכולה לשוט. מה שחשוב הוא לא רק העוגן אלא שרשרת העוגן שלכם. שרשרת עוגן חייבת להיות חזקה וממה לא תרצו לגלות שהיא נתלשה מהמקום או מלאה בחלודה. חידוש שרשרת עוגן זהו תהליך שחשוב לבצע אחת לכמה שנים בהתאם לאיכות השרשרת ולכן גם חשובה שרשרת איכותית שלא תצטרך חידוש תוך פרקי זמן קצרים.

חידוש שרשרת עוגן: מה צריך לדעת?

• גם אם יש לכם סירה קטנה וגם אם מדובר על יאכטה ענקית, אל תיקחו סיכונים כשמדובר בבטיחות שלכם. בלי העוגן אתם תהיו בצרות לא קטנות וחשוב מאוד לשמר היטב את הסירה ובעיקר את החלקים הבטיחותיים שלה. העוגן שלכם נמצא במים במרבית הזמן וככל שתפליגו יותר כך תצטרכו לתחזק אותו ואת הספינה לעתים תכופות יותר. הסימנים שצריכים להדליק אצלכם נורת אזהרה הם סימני חלודה על העוגן שיכולים לבלוט בעקבות צבע שונ משאר השרשרת או מגע מחוספס ומתקלף.

• אי תיקון וחידוש שרשרת העוגן יכולה להוביל לקריעה של העוגן ולהוצאות גדולות יותר בהמשך. כשמחדשים את שרשרת העוגן חשוב לפנות למקצוענים ולא לנסות לטפל בה על דעת עצמכם אם אין לכם את הידע ואת הניסיון לכך. העוגן חייב לעבור תהליך של ניקוי חול כדי שיוכלו להסיר את הציפוי הפגום ולאחר מגון גלוון חם בעובי של 60 מיקרון.

כמה עולה לבצע חידוש שרשרת עוגן?

כדי לדעת כמה עולה לחדש שרשרת עוגן יש צורך להתייחס בהתאם לגודל השרשרת. שרשראות קטנות יותר יעלו פחות כיוון שיש פחות ציפוי שצריך להסיר ולחדש. מחיר של חידוש שרשרת עוגן יכול לנוע בין כמאה שקלים למטר ועד מאתיים שקלים לשרשרת עבה לסירות גדולות. כשמדברים על שרשראות ארוכות הבדלי המחירים יכולים להיות בולטים ולכן מומלץ לבצע סקר שוק בלי להתפשר על איכות החידוש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן