כמה עולה לגור באזורי הפריפריה בארץ?

בשנים האחרונות אנו מתמודדים עם יוקר המחייה. נראה שהנושא תמיד היה כאן, אך ההתפרצות היא משהו שקרה בשנים האחרונות. כאשר מדובר על שוק הדיור, אנו מגלים כי מדינת ישראל נמצאת בבעיה רצינית. מחד, יש את האוכלוסייה המוחלשת שמייחלת לדיור ציבורי, יש את אוכלוסיית מעמד הביניים, שעם הרבה עזרה ומאמץ (עזרה מההורים, משכנתא, הלוואה ועבודה קשה) מצליחים לרכוש דירה וכמובן קיים המעמד הגבוה. נשאלת השאלה האם שווה לגור באזורי הפריפריה הזולים יותר, וכמה זה עולה?

דירה ראשונה למשפחה

החלום של כל משפחה הוא שיבוא יום בו הם יקבלו את צרור המפתחות החדש לדירתם. הבעיה נובעת כאשר בוחנים את מחירי הדירות בערים הגדולות. מחירי דירות חדשות מרקיע שחקים (דירות חדשות בנות שלושה וחצי חדרים בתל אביב, עולות כשני מיליון שקלים ואף צפונה מכך). ההשתעבדות הנובעת מלקיחת הלוואה כה גדולה היא עצומה. בעיקר כאשר מדובר במשפחה צעירה. זוג עם שני ילדים לפחות לא יכול להסתדר בדירה כה קטנה. דבר המוביל את אותם המשפחות להגדרת משפרי דיור.

ניתן לראות כי ערי הפריפריה כגון עפולה, חדרה, מגדל העמק, ראש העין ועוד, הפכו אטרקטיביות מאוד, עבור אותם זוגות צעירים. הסיבה היא ברורה. דירה בת חמישה חדרים בשרון או בתל אביב תעלה להם סדר גודל של שלושה מיליון שקלים. אותה הדירה בערי הפריפריה, תעלה לאותה המשפחה כמחצית מהסכום. בנוסף, עם שיפור התחבורה הציבורית ודרכי הגישה לערים (תשתיות כבישים ומערכת רכבות) אנשים מבינים כי גם בפריפריה הם יכולים לקבל איכות חיים גבוהה.

שיפור פני העיר

ערי הפריפריה שהבינו את הפוטנציאל הגדול שטמון בהם, החלו בתהליכי קליטת משפחות. הדבר חשוב להם – מחד הם קולטים משפחות צעירות וחדשות וכמובן מעלים את איכות העיר, מנגד הם נפטרים מהתדמית השלילית שדווקא בהם לאורך השנים. העיר מגדל העמק היא דוגמה מצוינת לכך, מרגע שפתחה שעריה למפעלי היי טק, החלו לנעור משפחות צעירות וכניסת מוחות לעיר, במקום אותה בריחת מוחות שהייתה נהוגה. מערכת החינוך משתפרת, השאיפות אצל הנוער גדלות וכן הלאה.

העיר חדרה

העיר חדרה היא סיפור הצלחה. כעיר השוכנת במישור החוף, לא נחשבה בעבר כאטרקטיבית. אולם, בשנים האחרונות הפכה להיות מבוקשת על ידי זוגות ומשפחות צעירות. כעיר חוף שמרבית מבניה גבוהים (בשל עתודות הקרקע שהולכות ונעלמות), מצליחה להציעה העיר חדרה להציע מחירים אטרקטיביים מאוד. מחיר דירות חדשות בחדרה בנות חמישה חדרים, נע בין 1,500,000 – 2,700,000 בממוצע. המחיר הגבוה מתייחס לדירות הנמצאות בקו החוף.

למה לקנות דירה בחדרה?

מלבד המחיר האטרקטיבי, העיר חדרה ממוקמת בציר בדיוק באמצע בין יקנעם – חיפה מצפון והרצליה – ת"א מדרום. אזורי התעסוקה הם רבים, הקרבה והנוחות לערי המטרופולין תל אביב וחיפה. בנוסף, עברה העיר מתיחת פנים וכיום הפכה למאוד אטרקטיבית – ים, שפע של פעילויות לכלל הגילאים, פארקים רחבים ועוד.

כמו בחדרה כך כל העיר, מומלץ לרכוש את הדירה ככל שהיא יותר בחיתוליה – " על הנייר". המחיר יהיה זול ואטרקטיבי בהרבה. לעתים ניתן לחסוך סכומים של כ – 100,000 שקלים במכירה מוקדמת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן