כמה עולה להוציא אזרחות ודרכון פורטוגלי

הוצאת אזרחות פורטוגלית

התהליך של קבלת דרכון פורטוגלי אינו תהליך קל ופשוט ולבטח אין זה תהליך זול. מדינות זרות בודקות לעומק כל בקשה לאזרחות נוספת שלהן ומוודאות שהמבקש אכן זכאי מתוקף סיבות שונות לקבל את האזרחות והדרכון המיוחלים. כך גם במקרה של פורטוגל. בארץ ישנם משרדי עורכי דין או סוכנויות העומדות בקשר הדוק עם ממשלת פורטוגל ומכירות את הכללים והקריטריונים לקבלת הדרכון הפורטוגלי או האזרחות. מהם ניתן לקבל את כל המידע לרבות עלויות התהליך.

טווח מחירים של תהליך זה

העלויות מתחלקות לשתי קטגוריות בלתי נפרדות – האחת היא עלויות שיש לשלם לסוכנות או למשרד עורכי הדין בתמורה לטיפול בבקשה ולבחינת הזכאות והשנייה היא תשלומי אגרה שונים המשולמים ישירות למוסדות המדינה הפורטוגליים. מחיר אגרות אלה עומד כיום על כ- 750 יורו (שהם כ- 4000 ₪) והמחיר עבור שכר הטרחה יכול לנוע בטווח של מחירים כפי שייקבע כל משרד או תקבע כל סוכנות. חשוב לדעת שגם כאן לא מדובר על פחות מכמה אלפי שקלים.

 

הוצאת אזרחות פורטוגלית

מה התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי?

על מנת לבדוק את הזכאות לאזרחות פורטוגלית יש לשאת שם משפחה ספציפי מאד אשר מפורסם על ידי ממשלת פורטוגל ברשימת שמות שמי שנושא אותם עשוי להיות צאצא למשפחה בעלת שורשים כאלה ואחרים בפורטוגל. כאשר אדם נושא את אחד משמות המשפחה האלה עליו להנפיק תעודה רשמית על כך כדי להגישה לשלטונות פורטוגל. השלב הבא הוא הגשת בקשה לאזרחות לממשלת פורטוגל, שלב הכרוך בתשלום של חלק מהאגרה. קודם לכן תאושר הבקשה לאזרחות ולאחריה אפשר יהיה להגיש בקשה להנפקת דרכון פורטוגלי.

התהליך עלול להיות ארוך ועל מנת להימנע מטרטורים מיותרים ולהבין בדיוק מה צריך לעשות כדאי שאת התהליך יילווה איש מקצוע הבקיא בנהלים ובקריטריונים. ש מקצוע זה יוכל לתת ייעוץ ראשוני בנוגע לנכונות הזכאות ולסיכויי קבלת האזרחות והדרכון. לאחר קבלת האזרחות יש לבצע רישומים מנהליים שונים כדי לבקש דרכון פורטוגלי ואת חלקם חובה לבצע בתוך פורטוגל עצמה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן