כמה עולה להוציא אזרחות פולנית?

אזרחות פולנית

אזרחות פולנית היא היום משאת נפשם של יהודים ישראלים רבים אשר יש להם שורשים בפולין, לאו דווקא כי פולין עצמה כל כך מושכת אותם, אלא פשוט מכיוון שאזרחות פולנית משמעותה אזרחות אירופאית, שיכולה לפתוח הרבה מאוד דלתות עבורם.

אז איך מוצאים אזרחות פולנית וכמה זה עולה? את כל התשובות תמצאו במאמר שלפניכם.

איך מוציאים אזרחות פולנית?

הוצאת אזרחות פולנית היא תהליך שאפשר לבצע לבד ואפשר לבצע בעזרת עורך דין המתמחה בתחום. אבל, רגע לפני שעושים את הצעד הראשון, חשוב מאוד לוודא שאתם אכן עומדים בקריטריונים ובאמת זכאים לקבל אזרחות פולנית שתפתח לכם שער אל העולם הגדול.

אזרחות פולנית
אזרחות פולני

על פי החוק, מי שזכאי לקבל אזרחות פולנית צריך לעמוד בתנאים הבאים:

• להיות צאצא להורה שנולד בפולין
• להיות צאצא להורה שיש לו אזרחות פולנית
לכאורה, שני תנאים שדי קל לעמוד בהם, אבל רגע לפני שאתם קופצים משמחה צריך להוסיף הסתייגות קלה: מי שיש לו סבא שנולד בפולין אבל הבן או הבת שלו נולדו במקום אחר – לא עומד בקריטריונים ולא יוכל לקבל אזרחות. רק מי שגם הסבא וגם האב או האם שלו נולדו בפולין או שהם בעלי אזרחות פולנית – יוכל גם הוא לקבל את האזרחות הנכספת.
בנוסף לשני התנאים האלה, יש עוד שני דברים שחשוב לדעת:
יש תנאים מגבילים לגבי אנשים שעזבו את פולין לפני 1951:
• גברים – גברים ששירתו בצה"ל עד שנת 1951 לא יוכלו לקבל אזרחות.
• נשים – האזרחות של רוב הנשים נשללה שכן הן לא היו בוגרות דיין כדי לשרת בצבא הפולני.

התנאים לגבי מי שעזב את פולין אחרי 1951

באופן עקרוני – הרבה מאוד יהודים שעזבו את פולין במסגרת העלייה המאורגנת שהיתה משם נדרשו לחתום על מסמך שאומר שהם מוותרים על אזרחותם הפולנית. באופן עקרוני – מי שאכן חתם על מסמך כזה לא יכול לקבל אזרחות פולנית, אם כי במרים רבים ניתן למצוא פרצות בחוק היבש ולטעון שהמסמכים אינם בנמצא ו/או שלא זוכרים אם אכן חתמו.

לאור כל התנאים וההגבלות האלה, ולאור העובדה שבהרבה מקרים ניתן לעקוף אותם או למצוא בהם פרצה – כדאי מאוד להיעזר בעורך דין אשר מכיר את התחום על בוריו. עורך דין כזה יוכל, במקרים מסוימים, להמליץ על דרכי פעולה שיגדילו את הסיכויים לקבלת אזרחות פולנית גם אם נדמה שאתם לא עונים על הקריטריונים הדרושים, ולבצע את כל התהליכים הנדרשים במהירות – אם אין ספק שמגיעה לכם אזרחות.

אז אמנם בהחלט אפשר לנסות לבצע את התהליכים לבד כי יש את כל המידע הדרוש באינטרנט, וזה אמנם גם יעלה לכם פחות, אבל קחו בחשבון שלפעמים לא תדעו איך למלא את הפרטים ולבצע את התהליך בצורה שתגדיל את סיכויי הזכאות.

עורך דין המתמחה בתחום של הוצאת אזרחות פולנית יודע בדיוק איזה פרטים להשמיט ואיזה פרטים להוסיף לטובת העלאת סיכויי ההצלחה, ויוכל ללוות אתכם לאורך כל הדרך עד לקבלת התשובה בנוגע לאזרחות הנכספת.

אז כמה עולה להוציא אזרחות פולנית?

• הוצאת אזרחות פולנית בעזרת עורך דין – 1000 – 1200 דולר
• הוצאת אזרחות פולנית באופן עצמאי – כ-600 דולר

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן