כמה עולה להנפיק כרטיס עובד?

הנפקת כרטיס עובד

שמירה על הסדר והארגון במקום העבודה

כרטיסי עובד נמצאים בשימוש כבר שנים רבות במקומות עבודה ברחבי הארץ והעולם. כרטיס עובד הוא כרטיס מגנטי עליו רשומים נתונים שונים של אותו העובד. את הכרטיס מעבירים בשעון נוכחות מיוחד שיכול לקרוא את הנתונים על גביו ולאפשר לסכם את שעות העבודה של העובד בצורה קלה. על פי רוב, כרטיסי עובד מאפשרים לבצע איתם גם פעולות נוספות, כמו העברתם במקומות שונים לצורך קבלת הנחות לעובדי החברה, כניסה לחדרים ממודרים ועוד. כרטיסים אלו למעשה מאפשרים לשמור על סדר וארגון בעסק, בעיקר מבחינת כל הקשור לרישום וניהול של שעות העבודה של העובדים. מעבר לכך, כרטיסי עובד מאפשרים לזהות עובדים שלא מגיעים לעבודה כראוי או שלא מקיימים את הסכם העבודה שלהם.הנפקת כרטיס עובד

אז כמה עולה להנפיק כרטיס כזה?

הנפקת כרטיסי עובד בנויה מכמה חלקים שונים שמשפיעים על עלותו של כל כרטיס:
• מכשיר להדפסת כרטיסים מגנטיים – כדי להדפיס כרטיס עובד, חובה שיהיה בעסק מכשיר מיוחד שמסוגל להדפיס על כרטיסים מגנטיים ולהכניס להם תוכן דיגיטלי. מכשירים אלו מגיעים בדרגות שכלול שונות, החל מהדפסת תוכן שכולל רק שעות עבודה ושם ועד למכשירים שמאפשרים להזין פרטים מגוונים ואישיים על אותו העובד. על פי רוב ניתן להסתפק במכשיר אחד. עלות המכשיר היא בדרך כלל בין 5,000 ₪ ל-10,000 ₪ ואף יותר, כתלות ברמת השכלול שלו.
• כרטיסי פלסטיק – כמובן שחשוב שיהיה גם חומר גלם עליו מדפיסים את כרטיסי העובד. בדרך כלל קונים כרטיסים מגנטיים בחבילות גדולות. לרוב העלות היא בין 100 ₪ ל-180 ₪ עבור חבילה של 100 יחידות. חשוב להשקיע בכרטיסי פלסטיק איכותיים שאינם נשברים בקלות, שכן העבודה עמם היא יומיומית.
• שעון נוכחות – כרטיסי עובד לא יהיו שווים ככלום אם אי אפשר יהיה להשתמש בהם. המכשיר שקורא את הכרטיסים הללו נקרא שעון נוכחות ויש כמה וכמה סוגים שלו. שעון נוכחות פשוט הוא כזה שמעבירים בו את הכרטיס לצורך רישום שעות העבודה, כאשר אין בו מידע מיוחד על העובדים. שעונים פשוטים עולים בין 1,100 ₪ ל-2,000 ₪. אולם, קיימים כיום שעונים משוכללים יותר שיכולות לקרוא הן את הכרטיסים והן את טביעות האצבע של העובדים. אלו נקראים מכשירים ביומטריים ועלותם נעה בין 2,000 ₪ ל-5,000 ₪.
• המחיר בסך הכל – אם נסכם את הנתונים, נגלה שעלותו של כרטיס עובד בודד בחברה עם 200 עובדים היא כ-40 עד 70 שקלים. ככל שהעובדים מתחלפים או ככל שיש יותר עובדים, המחיר יורד בהתאמה.

מומלץ לכל חברה להנפיק כרטיסי עובד

למרות שנראה במבט ראשון שמדובר בעלות לא קטנה, כרטיס עובד עדיין יכול להעניק לחברה חיסכון כלכלי, שכן הוא מאפשר לייעל את העבודה באחוזים גבוהים. מסיבה זו, מומלץ לכל בעל עסק להנפיק כרטיסי עובד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן