כמה עולה להעביר קבצים בענן

העברת קבצים בענן

העברת קבצים בענן

הפיתוחים הרבים בתחום הענן בשנים האחרונות הולידו לא מעט פתרונות לשמירת קבצים גדולים. חלקם בתשלום וחלקם ללא עלות. שירותי העברת קבצים בענן מאפשרים לשמור קבצים כבדים מאד במקום אחד ובלי לתפוס מקום חשוב במחשב (בלי לנצל את מלוא הזיכרון שבו). הדבר יעיל מאד עבור עסקים בסדרי גודל שונים, קטנים וגם גדולים, וגם מצוין לאנשים פרטיים.

מה מציע השירות?

אם עד לפני מספר שנים המובילה בתחום היתה גוגל, שהציעה את השירות החינמי Google Drive, הרי שכיום יש שחקנים נוספים וטובים לא פחות המציעים שירותי שליחת קבצים גדולים בענן ושירותי אחסון. שירות זה מציע כיום אפשרות לשמור וגם לאחסן קבצים מסוגים שונים ובגדלים שונים (לרבות קבצים גדולים במיוחד) על גבי שרת הממוקם פיזית במקום אחר. שרת זה מאפשר למשתמשים בו גישה ישירה לאותם קבצים שנשמרים עליו, בין אם באמצעות המחשב ובין אם באמצעות הטלפון הסלולארי או מכשיר אחר. במקום לשמור את הקבצים על גבי המחשב עצמו, מה שתופס חלק מהזיכרון שלו ועשוי להאט את מהירותו, אפשר להיעזר בשירות זה, המותאם לכל צורך ומספק מענה מושלם בכל זמן נתון.

פרמטרים שיש לבחון לפני שבוחרים בו

כאמור, שירותי העברת קבצים גדולים בענן, אחסון ושמירה בשרת מרוחק מיועדים לקהלים שונים, הן למגזר הפרטי והן למגזר העסקי. עלויות השירות נקבעות בהתאם לגודל השרת, לכמות החולקים אותו, לשירותים נוספים המוצעים על ידי אותה החברה ועוד. באופן כללי, עלות השירות נעה בין 2 דולר לחודש ל-800 דולר לחודש על כל תוספת של כמות מסוימת של ג'יגה, כך שהעלות השנתית הכוללת איננה גבוהה באופן יחסי ומשתלמת מאד למשתמש (הפרטי או העסקי). לדוגמא: עבור 20 ג'יגה התשלום החודשי הממוצע עומד על 10 דולר לחודש. עבור נפח אחסון של 1TB העלות תהיה קרוב ל-800 דולר בחודש.

כשבוחנים את כלל השירותים שמציעים, כדאי להתייחס לפרמטרים הבאים: מהו נפח האחסון המוצע במסגרת השירות, מהי מידת הפרטיות והאבטחה, האם יש גישה לקבצים מכל מקום ומהי מהירות העברת הנתונים. כאשר מדובר בחברות גדולות או בכאלו המעוניינות לשמור על גבי הענן קבצים רבים וכבדים מאד, מהירות העברת הנתונים חשובה מאד וכדאי שתהיה גבוהה. אם היא נמוכה, הדבר עשוי לפגוע ביעילות העבודה ולהשפיע על התנהלותה. גם הפרטיות היא פרמטר חשוב מאד, שכן על השרת להציע את רמת האבטחה הטובה ביותר, ללא קשר לסוג הקבצים שנשמרים עליו.

כדאי לדעת

בין אם מדובר בשירותים חינמיים או בכאלה המוצעים בתשלום (המותנים בנפח האחסון המוצע על ידם), כדאי לבחון אילו חבילות מוצעות על ידי החברות השונות ולוודא שבוחרים את החבילה המתאימה ביותר, תוך התייחסות אל הצרכים הקיימים. בדרך כלל, עבור נפחים קטנים מאד (2 ג'יגה עד 7 ג'יגה) השירות יינתן בחינם, אולם עבור נפחים גדולים יותר תידרש תוספת תשלום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן