כמה עולה לוח שעם?

כמה עולה?

שעם הוא אחד מחומרי הגלם המשמש לייצור אטמים, פקקי בקבוקים ולוחות מודעות. לוח שעם מקורי מגיע בעובי של עד 10 ס"מ ובו נהוג לחתוך את הלוחות על ידי תבניות. השעם עצמו הוא חומר עצי, נקבובי וגמיש וניתן להשיג אותו בצורות רבות.

למרות עלותו הנמוכה, שעם מתאפיין בגמישות ואטימות. קשה לחדור אותו בעזרת נוזלים וזה מה שהופך אותו לאידיאלי בתור פקק. מבחינת הלוחות, המחיר תלוי במספר גורמים קבועים יחסית ובפערי הביקוש וההיצע. בנוסף, לוח שעם זוכה לתמיכה של פעילי איכות הסביבה. תעשיית השעם מתבססת על מקורות מתחדשים ותוצריה קלים למיחזור.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים המרכזיים הקובעים כמה עולה לוח שעם לשימוש ביתי או מקצועי:כמה עולה?

א. גודל – ככל שהלוח גדול יותר, כך צפוי מחירו לעלות. הסיבה לכך היא הצורך בניצול יותר חומרי גלם. מצד שני, אפשר לחסוך בהוצאות אם בודקים מראש את ההבדלים בין גדלי הלוחות. כדאי גם להגדיר את אופי השימוש והמטרות עוד לפני שמזמינים לוח חדש.

ב. מסגרת – יש לוחות שעם עם מסגרת עץ, מתכת, אלומיניום וברזל. המסגרת קובעת את המחיר ולפעמים היא אפילו יותר יקרה מהלוח לבדו. מסגרת דורשת עבודות פרזול ותפקידה להגן על לוח השעם או לאפשר את התלייה שלו על הקיר.

ג. איכות – כמו בתחומים אחרים, גם בענף השעם יש משמעות כלכלית לאיכות המוצר. לוחות שעם איכותיים המיוצרים על ידי החברות המובילות נמכרים במחירים הגבוהים בעשרות אחוזים מהלוחות הרגילים.

ד. מעמד – רוב לוחות השעם מגיעים עם מעמד ורגליים. המעמד מקל על השימוש בלוח והוא תורם לגמישות שלו בבית, במשרד או בכיתה. לוח עם מעמד יקר יותר מלוח הנמכר ללא מעמד או עם אפשרות לתלייה על הקיר בלבד.

טווח מחירים

טווח המחירים הממוצע של לוח שעם קטן עם מסגרת עץ הוא 30-50 ש"ח. לוח שעם גדול יותר עם מסגרת מתכת יעלה 60-80 ש"ח, בעוד לוח ענק כמו שזה שנמצא בכיתות יעלה 100 ש"ח ומעלה. עם זאת, לא תמיד המחיר מצביע על האיכות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן