כמה עולה לחדש אזרחות פולנית

כמה עולה אזרחות פולנית ?

לא בכדי, רבים שואפים להשיג אזרחות ודרכון פולניים אם הם זכאים לכך

בשנים האחרונות, יותר ויותר ישראלים מבינים את היתרונות הרבים של הוצאת אזרחות פולנית ודרכון פולני, במיוחד לאחר שפולין הצטרפה למדינות האיחוד האירופי בתחילת העשור הקודם. אזרחות במדינות האיחוד האירופי היא בעלת יתרונות רבים – היכולת לנוע בחופשיות ביבשת אירופה ואף לקבל ויזת תייר אוטומטית לארצות הברית, היכולת ללמוד בחינם באוניברסיטאות ברחבי אירופה, הטבות כלכליות להשקעות ורכישת דירה ועוד. מאחר ורבים מאזרחי מדינת ישראל הם בעלי מוצא פולני – רבים בוחרים בפרוצדורה של הוצאת הדרכון והאזרחות הפולניים, ובפולין יש בהתאם חוקי הגירה לא מאוד נוקשים שבהחלט מאפשרים זאת. עם זאת, לא בכך אנחנו רוצים לגעת במאמר זה, אלא דווקא במה שצריך לעשות כאשר האזרחות, או ליתר דיוק הדרכון, פגי תוקף – וספציפית מה כוללת הפרוצדורה של החידוש שלהם, וכמה זה אמור לעלות.

כמה עולה אזרחות פולנית ?

כמה עולה לחדש את האזרחות ואת הדרכון הפולנים? מה הפרוצדורה הזאת כוללת?

מה כוללת הפרוצדורה? חידוש של אזרחות פולנית, וליתר דיוק של דרכון פולני לאחר שזה פג תוקף, הם לא פרוצדורה מסובכת כל כך. כאשר הדרכון פג תוקף, יש ליצור קשר ולקבוע תור בשגרירות הפולנית בישראל, שממוקמת ברחוב סוטין בתל אביב. בשגרירות עצמה ישנו טופס שצריך למלא עם כל הפרטים על האזרחות שלכם, תנאי הקבלה שלכם, המגורים שלכם ועוד – ובסוף התהליך אתם אמורים לחדש את הדרכון ללא בעיה. סיבוכים אפשריים יכולים להיות אם יש צורך בחידוש דרכון או אזרחות לאחר ששם המשפחה השתנה, לאחר פטירת ההורה הזכאי או במצבים דומים אחרים – בהם צריך להמציא מסמכים שונים המעידים כי אתם אכן מי שזכאים לדרכון ולאזרחות, כולל תעודות נישואין, פטירה, אישורים ממשרד הפנים ועוד.
כמה זה עולה? מבחינת העלות הטכנית של חידוש אזרחות פולנית ודרכון פולני, הדבר לא צריך לעלות יותר מכמה עשרות ואולי מאות בודדות של שקלים – מדובר בפרוצדורה ביורוקרטית שיש לה אגרה מסוימת, ולא הרבה מעבר לכך. עם זאת, עלויות נוספות אפשריות הן במצב בו אתם צריכים לשחזר ולהמציא מסמכים שונים בהתאם לדרישות של השגרירות ולמצב בקשת חידוש הדרכון שלכם. במצב זה בהחלט יתכן כי תידרשו לעלויות נוספות, ויתכן כי הדרך הנכונה ביותר עבורכם לנהוג היא לפנות לעורך דין מקצועי שמתמחה בתחום האזרחויות הפולניות, שיבצע הכל עבורכם בצורה מסודרת.

חידוש האזרחות והדרכון הם לא מסובכים כל כך – פנו למי שמתמחה בתחום

חידוש של אזרחות פולנית ושל דרכון פולני הם תהליכים פשוטים למדי – בוודאי לעומת הפרוצדורה של הוצאת הדרכון עצמו. משום כך, אין לכם מה להיבהל – וגם אם הדבר דורש מכם שירות מקצועי של עורך דין שמתמחה בתחום, תוכלו להיות בטוחים שהדבר מתבצע על הצד הטוב ביותר ובראש שקט עבורכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן