כמה עולה ליטוש אבן למרצפות?

כיום, קיימות שיטות שונות ומגוונות בכל הנוגע לרענון המראה של הרצפה שהיא מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית ומראהו הכללי. ריצוף אשר נשמר ונראה איכותי, יכול בקלות להעלות את מחיר את הדירה וכמובן שמשרה אווירה נעימה ונקייה בכל הבית. מבין מגוון האפשרויות הקיימות לרענון המראה של הרצפה קיימת האפשרות הברורה מאליו שהיא: החלפת הריצוף בכללותו. אך החלפת הריצוף באופן מלא הינו עסק בעייתי מאוד, הן מבחינה כלכלית והן מבחינת זמן – החלפת ריצוף באופן מלא יכולה להגיע לסכומים של מעל לעשרת אלפים שקלים, כתלות באופן הביצוע (הלבשת הריצוף על הריצוף הקיים או הסרת הריצוף הקיים והדבקה מחודשת, השיטה השנייה הינה יקרה יותר) וגם כתלות בגודל הבית, במקרים של בית גדול והוצאות נלוות יכולה להגיע גם לכמה עשרות אלפי שקלים.

שיטת הליטוש עבור מרצפות אבן או בקיצור "ליטוש אבן" הינה רוויה במגוון יתרונות שונים אשר מפצים באופן מעולה על חסרונותיה הבולטים של שיטת החלפת הריצוף באופן מלא, הן מבחינת הזמן והן מבחינת המחיר. שיטת הליטוש באבן הינה ליטוש הרצפה באמצעות מכונות שיוף וליטוש שונות אשר מחדשות את מראה הרצפה ולעתים קרובות מאוד יכולות ליצור תחושה כאילו החלפתם את הריצוף באופן מלא. ליטוש באבן הינה בעלת כמה אופציות ביצוע אשר מותאמות לכל רצפה באופן פרטני ושונה, כעת נפרט על כמה מן השיטות, יתרונן בקצרה ומחירן הממוצע של כל שיטה.

ליטוש מרצפות

פוליש ווקס

פוליש ווקס הינה שיטה נחמדה מאוד בכל הנוגע להחזרת הבוהק והזוהר של הרצפה, זוהי שיטה לא אגרסיבית אשר באה לנקות את הרצפה מכתמים שונים ולהקנות לה את הבוהק שהיה לה כאשר הייתה חדשה.

טווח המחירים של פוליש ווקס הינו נע בין 7 שקלים ועד כ-25 שקלים למ"ר.

פוליש קריסטל

זוהי גם כן הברקה של האבן, מתאימה לסוגי אבנים מסוימות יותר ולעתים נותנת תוצאות לטווח ארוך יותר.

טווח המחירים של פוליש קריסטל יכול להתחיל מכ-13 שקלים ויכול לנוע גם לכיוון ה-30 שקלים למ"ר.

ליטוש ברשת יהלום ובאבן

מכאן מתחילות שיטות הליטוש היותר 'אגרסיביות' – כאלו אשר מורידות באופן מכוון את שכבת הלקה ומעט משכבת האבן עצמה בכדי לחשוף אבן חדשה.

מחיר של שיטה זו תלוי בגימורים, כלומר בהאם מחדשים את שכבת הדבק ובגימור הלקה לסוגיו.

טווח המחירים של ליטוש ברשתות יהלום נע בין 25 שקלים ויכול לנוע למחיר של 80 שקלים כתלות בגימורים, למ"ר.

ליטוש שיש

ליטוש המכוון במיוחד לרצפות שיש שונות.

ליטוש כולל גימורים נע בין 70 שקלים ויכול להגיע גם ל-160 שקלים למ"ר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן