כמה עולים שירותים של חברת השמה?

שירותי חברת השמה יכולים לקצר באופן משמעותי את תהליך גיוס העובדים או חיפוש העבודה. במאמר הבא נציג את הגורמים המשפיעים על מחירי ההשמה ואת המחירון המשוער

חברת השמה מספקת שירותים המתאימים עבור קהל לקוחות מגוון. באמצעות שירותי החברה ניתן לגייס עובדים במהירות, ביעילות ותוך ניצול אידיאלי של משאבים. בנוסף, השירות מיועד עבור דורשי עבודה המעוניינים במשרה ספציפית. המטרה בשירות השמה היא לתווך בין מעסיק לבין דורש עבודה ולהבטיח התאמה בתנאי המשרה.

השמה מאפשרת מיון וסינון בין דורשי עבודה והיא מהווה חלק מתהליך בו ארגון מגייס עובדים חדשים לשירותיו. מעבר לכך, ניתן לנצל את סל השירותים של חברת השמה לצורך החלפת עובדים שעזבו או בעת התרחבות. המיון הוא כלי בסיסי בתחום ניהול משאבי אנוש ובאמצעותו אפשר לאתר עובדים לפי דרישות התפקיד.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים קבועים המשפיעים על העלות של שירותי השמה:

א. מספר אבחונים – חברת השמה גובה תשלום לפי מספר האבחונים הנדרשים. בתפקידים בסיסיים ניתן להסתפק באבחון אחד או שניים, אולם בתפקידים בכירים יש צורך בשלושה אבחונים לפחות. האבחון נעשה לרוב רק לאחר תשלום של 10% כמקדמה או בעלות של משכורת אחת.

ב. סוג האבחון – יש פערי מחירים משמעותיים בין אבחון המבוסס על שאלון אישיות לבין אבחון הבודק אמינות, יכולת, חברת השמהכישורים וכן הלאה. סוג האבחון נבחר לפי הלקוח ולאחר התייעצות עם נציגי חברת השמה. גם כאן ניתן לזהות ביקוש שונה עבור אבחון למועמדים לתפקידים זוטרים או בכירים. באופן עקרוני, ככל שהמועמד מגויס לתפקיד בכיר יותר כך צפוי המחיר של ההשמה לעלות.

ג. מיון קורות חיים – שירות השמה בסיסי לא כולל מיון קורות חיים. מיון של עד 500 קורות חיים ראשונים לדוגמא יעלה 1,500 ש"ח, אולם מיון של כל 100 קורות חיים נוספים מעבר למסוכם בחוזה השמה יעלה 300 ש"ח. מחירים אלו הם השערה בלבד אולם ניתן להיעזר בהם על מנת להיערך לתהליך המיון בצורה אפקטיבית.

ד. שכר – בתפקידים בכירים בהם השכר הוא מעל 10,000 ש"ח נטו יכולות חברות השמה לגבות תוספת תשלום. התוספת היא בדרך כלל בשיעור של 40% מעמלת ההשמה הרגילה.

טווח מחירים

קשה להצביע בצורה חד משמעית על מחיר השירותים הניתנים על ידי חברת השמה. מלבד האמור לעיל, השמה הכוללת עד 10 אבחונים לאיתור שני מועמדים איכותיים תעלה 100% מהשכר עלות למעביד. שירות כזה יחייב גם תשלום מקדמה של 20% מההשמה.

לעומת זאת, אבחון אישיותי מקיף כאשר קיים ניתוח עיסוק יתומחר בנפרד ויעלה בערך 1,200-1,500 ש"ח. ניתוח עיסוק ראשוני לסקר חיוניות תפקידים יעלה 500 ש"ח. המחיר המינימאלי להשמה במסלול של 3 אבחונים הוא 6,000 ש"ח והמחיר למסלול של 10 אבחונים הוא 7,000 ש"ח בממוצע.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן