כמה עולה לספק חברת אבטחה ליישובי הקו הירוק והפריפריה?

ישנם לא מעט יישובים בישראל, אשר צריכים חברת אבטחה, על מנת שזו תספק להם הגנה טובה. על אילו יישובים מדובר? קודם כל, מדובר על יישובי הקו הירוק – אלו היישובים אשר נמצאים בעצם בגבולות הקו הירוק של מדינת ישראל (כלומר בשטחים של המדינה עוד משנת 48 ולא אחרי 67), אך הם נמצאים כמובן בקו העימות. ישנה תמיד סכנה שיהיה איום בטחוני שיחדור ליישוב, שכן המרחקים הם קצרים מאד, והצבא לא מספק בהכרח את ההגנה המתאימה. היישובים מהסוג השני אלו הם יישובי הפריפריה למיניהם – שאף הם עומדים בפני איומים בטחונים ופליליים, אך בעזרת חברת אבטחה מקצועית, הם יכולים לקבל מענה הולם. מכאן אתם תשאלו מה בעצם העלויות של שימוש בשירותי האבטחה של חברות מקצועיות? בואו נעשה קצת סדר בנתונים ונבין מהם השירותים שעליהם גובות החברות את שכרן.

שירותי האבטחה שנדרשים עבור היישובים

● שמירה בשער – ליישובים רבים, הן בקו הירוק והן בפריפריה, ישנו שער כניסה ליישוב. שער זה תפקידו לווסת את כל מי שנכנס לתוך היישוב. ניתן לפנות אל חברות אבטחה שונות ולבקש מהן הצעות מחיר עבור שמירה בשער של היישוב. שימו לב לשעות ההעסקה של השומרים: האם תרצו שיהיה שומר 24/7? האם צריך שיהיה שומר רק בשעות הלילה? האם יהיה שומר בשבתות וחגים? כל אלו נתונים חשובים מאד שישפיעו על המחיר הסופי, ומכל מקום, המחיר הוא לרוב לפי שעות ההעסקה של השומר החמוש.

●  פטרול רכוב וחמוש – בלא מעט יישובים, אפשר לקבל אבטחה טובה למדי בעזרת פטרול רכוב וחמוש, שכולל לרוב גם נהג וגם מאבטח. הדבר מאפשר מעקב צמוד אחרי כל האיומים האפשריים מסביב ליישוב. כמו כן, כך ניתן גם לקבל מענה לנקודות תורפה ביישוב כמו למשל פרצות בגדר שמקיפה את היישוב, בדיקת מטעים ואזורים שמהם יש לא מעט גניבות, וכיו"ב. כמובן שגם כאן, הדבר משפיע על המחיר הסופי. ניתן לפנות אל חברת אבטחה שתספק פטרול רכוב בעיקר בשעות הלילה ובמועדים ובשבתות – שכן אלו הזמנים שבהם אין הרבה בני אדם שמסתובבים ביישוב, ונדרש מישהו שישגיח על הנעשה.

●  אבטחת אירועים ביישוב – תשלום נוסף שחשוב לקחת בחשבון, הוא עבור אבטחה של אירועים שיש בתוך היישוב. כאשר יש אירוע גדול בתוך היישוב, אולי ישנו גם חשש שמא גורמים טרוריסטיים או פליליים ינצלו את ההזדמנות כדי לפגוע במקום – בין אם ע"י גניבה גדולה, או פשוט ע"י פגיע הפיזית באזור שמרכז את כל תושבי היישוב. כאן אפשר לפנות שוב אל חברות אבטחה, שיספקו שירותי אבטחה מתקדמים עבור האירוע עצמו ויתגברו את היישוב ביותר נוכחות של מאבטחים חמושים ומיומנים.

ומה זה אומר על המחיר?

מחירי השירות הם מגוונים מאד – המחיר יכול להתחיל ב6,000 ש"ח לחודש (לפני מע"מ) לשעות שמירה חלקיות בלבד – ויכול להגיע גם להוצאות של עשרות אלפי שקלים, אם כי כדאי לזכור כי לחיים אין באמת מחיר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן