כמה עולה לפתוח מכון העתקות?

מכון העתקות

מכון העתקות יכול להיות עסק מצליח, מכיוון שתמיד יהיה צורך בו ותמיד יהיו לקוחות. למרות שצפוי עסק מרוויח, פתיחה של מכון כזה אינה זולה ולכן חשוב לדעת מראש לאילו מחירים לצפות.

אנשים תמיד יצטרכו הדפסות מקצועיות

הדפסה מקצועית נדרשת עבור לא מעט אנשים באופן כמעט יומיומי בין אם מדובר במהנדסים שצריכים להדפיס שרטוטים ובין אם מדובר באנשי אקדמיה שצריכים להדפיס את עבודותיהם. כיום מכוני ההעתקות הולכים ומשתכללים, והעסק כולל גם הדפסות מיוחדות, כמו לוחות שנה, ספרי תמונות וכרטיסי ביקור. פתיחת מכון העתקות היא רעיון טוב מבחינה כלכלית, כי אנשים תמיד יצטרכו את השירות. עם זאת, חשוב להיערך לכך מבחינה כספית ולדעת כמה יעלה לכם לפתוח את מכון ההעתקות.

אז כמה זה עולה?

המחיר של פתיחת מכון העתקות תלוי בכמה גורמים:

  • שכירות – כיוון שמדובר בעסק שיש בו שימוש במכונות הדפסה גדולות מאוד, העסק מוכרח להשתרע על 30 מ"ר לכל הפחות. מחירי השכירות יכולים להיות שונים מאוד ברחבי הארץ. שכירות של 30 מ"ר ברחוב מרכזי יכולה לעלות בין 2,500 ₪ בפריפריה ועד ל-7,000 ₪ ברחובות מרכזיים בתל אביב או ירושלים.
  • בירוקרטיה – כדי לפתוח עסק שמגלגל מעל ל-25,000 ₪ בחודש, עדיף לפתוח חברה בע"מ. עלות הרישום של חברה בע"מ היא 2,500 ₪, אך יש גם במהלך השנה אגרות נוספות ועלויות הנהלת חשבונות שיסתכמו לכ-25,000 ₪.
  • מכשורבמכוני העתקות משתמשים במדפסות משוכללות, שכל אחת עולה בין 10,000 ₪ ל-20,000 ₪. ניתן לצמצם עלויות באמצעות קניית מדפסות יד שניה.
  • שיפוץ המקום – אי אפשר לפתוח עסק מבלי שהמקום בו יתאים לאופי העבודה וימשוך את הלקוחות. שיפוץ של החנות שאתם שוכרים הוא הכרחי והוא יכול לעלות בין 20,000 ל-60,000 ₪.

כדאי לתכנן את ההוצאה הכספית בצורה חכמה

כפי שניתן לראות, פתיחה של מכון העתקות חדש עשויה לעלות בין 100,000 ל-200,000 ₪,  בהתחשבות בכל הגורמים. מעבר לכך יהיו גם הוצאות שוטפות על שככר העובדים, שיווק וקניית מוצרים וניירות. כדי להצליח עם העסק, מומלץ לבצע תכנון כלכלי מוקפד ומחושב.

מכון העתקות
מכון העתקות

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן