כמה עולה לקנות ספר תורה?

ספר תורה

רבים מאנשים מסורתיים ודתיים בפרט, מעוניינים לרכוש ספר תורה מהודר. מי שמזמין ספר תורה, יעשה זאת פעם אחת בחייו כמו עילוי נשמת נפטר שהיה קרוב אליו כגון אב אם וכדומה. מי שאינו מבין או יודע היכן לרכוש ספר תורה או כמה עולה לקנות ספר תורה? אז כדאי כי לא יכתת את רגליו אך ניתן בהחלט למצוא סוחר אמין או לקבל המלצות על סוחר באמצעות מי שכבר רכש באמצעותו ספר תורה מהודר וכשר במחיר סביר. ישנם סוחרים שהם בעצמם סופרי סת"ם. מי שהוא סופר סת"ם, אך אינו מעוניין להיחשף, מן הסתם הוא אף אינו רשום במס הכנסה וכדאי כי במקרה זה, פשוט תוותרו על הרעיון לרכוש ספר תורה מסופר זה.

ההבדל בין ספרי תורה אשכנזים לספרדים

הפערים ממחירי ספרי תורה, נובעים מאיכות הכתב וגודלו ומוותק סופר הסת"ם וכישוריו. ישנם ספרי תורה ספרדיים ויש אשכנזים. כבר בסגנון של הפרוכת והכתרים למי שמעוניין לרכוש ספרי תורה מהודרים יותר. על מנת לדעת כמה עולה לקנות ספר תורה?, כל הפרטים הללו . למשל ספר תורה אשכנזי, נכתב לאט יותר ולכן מחירו יהיה יקר יותר לעומת ספר תורה ספרדי מאותה האיכות. לגבי מספר העמודות בספר התורה או מספר היריעות, אין כל הבדל הלכתי והיום, ספרי תורה כתובים על כל רמ"ה עמודות. מי שמוסיף לעצמו עמודות מאפשר לעצמו כתיבה מרווחת יותר.

יש לדאוג לכך, כי סופר סת"ם שכתב את ספר התורה, יהיה אדם ירא שמים . ישנם ספרי תורה בעלי פרוכת וכתרים, אשר רקומים בחוטי זהב ואבנים מיוחדות, מה שמקנה לספר התורה מראה יוקרתי ומרהיב יותר.

ספר תורה

הפרוכת והכתרים בספרי התורה וההבדל בין ספר תורה מעדת אשכנז לספר תורה מהעדה הספרדית

יש לציין, כי התורה והרימונים הנישאים מעל לספר התורה הם עיטורים מוקדמים מאוד. שני העיטורים הללו, קשורים זה בזה והם מופיעים מהבחינה ההיסטורית, תחילה במצרים וספרד ולאחר מכן, בפזורה הספרדית ובקהילות אשכנז במרכז אירופה ובמזרחה. בעדות אשכנז, ניתן לראות כי הכתר על ספר התורה, הוא בצורת עטרה צמחית וזרועות הסוגרות מעליה. בעדות אשכנז, לא היה ניתן לעשות שימוש הן בכתר והן ברימונים, אך התפתח מנהג אשר ניתן היה להשתמש ברימונים ביום חול ואילו בכתר רק בשבתות וחגים. אז אם שאלתם כמה עולה לקנות ספר תורה, תוכלו להבין כי העיטורים עצמם, עולים יותר והרקמה, מעוצבים בהידור רב, למי שמחפש ספר תורה מהודר לעילוי נשמת הנפטר.

ספרי תורה נוספים שניתן לרכוש בחנויות תשמישי קדושה

אנשים שרוכשים ספרי תורה יכולים לרכוש בין היתר, ספרי יהדות הכוללים: ספר שולחן ערוך שהוא כולל דיני מוסר ויראת שמים, כל דיני הנהגות חסידים ומקובלים וענייני האדם למצוות, למקום ולחברו, אורח חיים ועוד. גם ספר משנה ברורה, ניתן לרכוש בחנות תשמישי קדושה, כך שתוכלו לברר גם על ספרי תורה איכותיים של ספרי סת"ם מוכרים שכותבים ספרי תורה איכותיים וכשרים.

עלות ספר תורה

לכל ספר תורה, ישנו מחיר, או עלות שונה. אין מדובר כאן על פס ייצור, היות ומלאכה זו, דורשת כישורים מיוחדים. יש סופרי סת"ם, אשר מסוגלים לכתוב ספר תורה בשנה, ויש כאלה שבפחות זמן. זאת הסיבה כי ספר תורה כשר ואיכותי, אינו זול ומחירו נע בין, 50,000-70,000 ש"ח. רק מחיר הקלף עולה 15,000 ש"ח, כך שאם תוסיפו את חודשי העבודה, ההגהה והתפירה וכן, מיסוי ומע"מ המחיר בקלות יגיע לסכום של מעל לשבעים אלף שקלים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן