כמה עולה לרכוש נדל"ן בארה"ב?

נדל"ן בארה"ב

משבר הסאב פריים שפגע בארה"ב בשנת 2008, ומעט מאוחר יותר במדינות רבות בכל העולם לרבות באירופה ובישראל, הוביל לירידה משמעותית במחירי נדל"ן בארה"ב. הבנקים הגדולים הפכו תוך חודשים ספורים לבעליהם של דירות רבות מספור ולכן נוצר צורך ממשי "להיפטר" מהדירות כמה שיותר מהר.

לא מעט יזמים זריזים מישראל, כמו מאזורים אחרים בעולם, מיהרו לקפוץ על ההזדמנות ורבים מהם נהנים כיום מתשואה שנתית נאה ביותר. אם לא ניצלתם את ההזדמנות, אך התחלתם להתעניין לאחרונה באפשרות של רכישת נדל"ן בארה"ב לאחר ששמעתם על חבר או מכר שהשקיע והרוויח בגדול, עצה אחת לנו אליכם: הגיע הזמן להזדרז כי הרכבת עוד רגע עוזבת את הרציף.

התאוששות השוק

לפי הנתונים העדכניים ביותר, נראה כי למרות שהמחירים של נדל"ן בארה"ב עדיין נמוכים מאוד ובוודאי שבהשוואה למחירי הנדל"ן בישראל, כבר ניתן לראות סימנים של התאוששות. כך, לדוגמה, ברבעון השני של שנת 2012, התרחשה עלייה של 7% במחירי הדירות בארה"ב בהשוואה לתקופה המקבילה ב-2011 ומחירי הדירות החדשות עלו ב-21%. מן הסתם הדבר הוביל לירידה של ממש בקצב המכירות, שהואט בקרוב ל-25%.

לאתר את ההזדמנויותנדל"ן בארה"ב

מדובר בנתונים כלליים וממוצעים, שכן בחלק מהמדינות בארה"ב עדיין מחירי הנדל"ן נמוכים ביותר. בין היתר, העיר לוס אנג'לס סובלת מ-11% אבטלה, שבה מחירי הדירות נמוכים ב- 32% בהשוואה למחירי הדירות בשנות השיא ועל דטרויט שרמת המחירים של הדירות בה נמוכה בכ-30% בהשוואה לשנות השיא.

אזורים נוספים שבהם האבטלה משתוללת ומחירי הדירות עדיין נמוכים מאוד הם, למשל, לאס וגאס, שמחירי הדירות בה כיום נמוכים בקרוב ל-60% מרמתם בשנת 2007, לפני פרוץ המשבר, ואטלנטה הסובלת מקרוב ל-10% אבטלה ושמחירי הדירות בה נמוכים כיום בקרוב ל-25% בהשוואה לשנת 2007.

כמה עולה לנו לרכוש נדל"ן בארהב?

רק כדי לסבר את האוזן, נציין כי כיום ניתן לרכוש נדל"ן בארה"ב במחיר של מכונית. כן, זו לא טעות. כך לדוגמה בדטרויט, הממוקמת במדינת מישיגן, ניתן למצוא כיום דירות להשקעה במחיר של 21 אלף דולרים בלבד. בפלינט, שנמצאת אף היא במישיגן, ניתן למצוא דירות במחיר של 31 אלף דולרים ובעיר גארי הממוקמת במדינת אינדיאנה ניתן למצוא לא מעט נכסים להשקעה במחיר של 40 אלף דולרים בלבד.

לסיום נגלה לכם שאת המחירים הנמוכים ביותר של נדל"ן בארה"ב ניתן למצוא בפלורידה, במקום השני ניצבת מישיגן ובמקום השלישי ממוקמת ניו יורק. לפי התחזיות של המומחים בתחום, מחירי הנדל"ן בארה"ב צפויים רק לעלות מעתה והלאה ולכן מומלץ להכות בברזל בעודו חם, לנצל הזדמנויות ולהרוויח בגדול.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן