כמה עולה לתקן מחרטות?

תיקון מחרטות

קצת על עבודת המחרטה, ועל השימושים השונים והאפשרויות השונות שמציעות לנו המחרטות

המחרטה היא כלי תעשייתי ייחודי בעולם התעשייתי המודרני. בעולם שבו מכונות תעשייתיות הולכות ונהיות אוטומטיות יותר ומבצעות תפקידים כבדים ובמידה מסוימת גם גסים יותר, המחרטה מהווה כלי שהתפקיד שלו במהותו הוא עדין ביותר – תפקיד של חריטה על שטח פנים מתכתי, שטח פנים של עץ או שטח פנים של חומרים אחרים. למעשה, תפקידה המלא של המחרטה הוא לשנות את הצורה של עצים, מתכות או מוצרים פלסטיים, והיא עושה זאת בכמה מנגנונים אפשריים.

המנגנון האחד הוא זה הידני, ועדיין ישנן מחרטות שמופעלות בצורה ידנית, ודאי כאשר העבודה שצריכה להתבצע היא עדינה ואיכותית ויש משמעות בהקשר זה לעבודת היד. המנגנון האפשרי השני הוא זה שנקרא cnc, כלומר בהפעלה של תוכנת מחשב ייעודית ששולחת למחרטה פקודה מדויקת בדבר הצורה שבה היא עובדת ובסנכרון מלא עם המחרטה מבצעת עבודות מדויקת בהיקף עבודה בלתי מבוטל. הבעיה מתחילה כאשר יש לנו תקלה במחרטה, ונבין בדיוק מהן התקלות האפשריות במכשיר זה וכמה יעלה לנו תיקון מחרטות.

תיקון מחרטות

מהן התקלות האפשריות במחרטות, וכמה עולה לנו תיקון מחרטות?

  • תקלות אפשריות – התקלות האפשריות במחרטה יכולות להיות, כמובן, תקלות במנגנון העבודה במידה ומדובר ב-cnc, אך הסיכוי לכך הוא נמוך יותר. בסבירות גבוהה יותר, המרכיבים העיקריים הנפרדים של המחרטה הם אלה שיציאה מתקינות שלהם יכולה להוביל לתקלה במחרטה כולה. הרכיבים הללו הם הראש המניע, שבו נמצאים הסכינים שתפקידם לבצע את החריטה הלכה למעשה, תומך החריטה שתפקידו להחזיק את חומר הגלם המיועד לחריטה, והראש האחורי שמאגף את חומר הגלם מצדו השני עם סכינים חדות, כך שגם דרישות ייחודיות ועדינות במיוחד יכולות להתבצע עם המחרטה. כל אחד מהחלקים הללו, כאשר יש בו תקלה, משבית למעשה את המחרטה משום שהם תלויים האחד בשני.
  • כמה עולה תיקון מחרטות? המחרטה היא, כאמור, כלי תעשייתי עדין למדי שהשימוש בו הוא לא נפוץ מדי אך עדיין חשוב למדי. מחירון תיקוני המחרטה דומה למחירון של תיקון מכונות תעשייתיות אחרות, קרי מחיר שנע בין 500 ל-1,500 ₪ בהתאם לסוג התיקון. אם נחוצה החלפה של חלק מסוים כזה או אחר, עלות התיקון בדרך כלל תוצמד לעלותו של החלק הנחוץ. בנוסף לכך, יש משמעות מיוחדת אם התקלה במחרטה היא תוצאה של תקלה במנגנון החשמלי שלה, משום שהחלפת מנוע היא מסובכת הרבה יותר ובדרך כלל תזניק את מחיר התיקון לאזור ה-2,000 ₪ לפחות.

שירות איכותי של תיקון ציוד תעשייתי ייתן לנו את המענה האיכותי עבור תיקון המחרטות

באופן כללי, שירות של תיקון מחרטות הוא לא שירות ייחודי ואין עסקים שזה כל תחום התמחותם. עם זאת, יש עסקים מסוימים שמתמחים בתיקון של מכונות תעשייתיות ככלל, ועסקים איכותיים בהקשר זה ייתנו לנו את המענה האיכותי ביותר עבור תיקון המחרטות שנחוץ לנו.

 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן