כמה עולה מטבח חוץ?

מטבח חוץ משדרג את החצר ומשפר את איכות החיים בצורה משמעותית. במאמר הבא נרחיב על מאפייני המטבח ונציג את הפרמטרים העיקריים המשפיעים על המחיר

מטבח חוץ הוא פתרון נהדר עבור בעלי חצרות, גינות, מרפסות או גגות. המטבח משפר את איכות החיים ומעלה את ערך הנכס בעשרות אחוזים. באמצעות מטבח מן הסוג הזה ניתן לבלות שעות ארוכות של הנאה יחד עם חברים ובני משפחה. המטבח מאובזר ברמה גבוהה מאוד והוא מקל על בישול, טיגון ולעיתים אפילו אפייה מחוץ לבית.

את המטבח אפשר לבנות ממגוון רחב של חומרי גלם הנבחרים לפי צרכי הלקוח. מעבר לכך, התאמה אישית של המטבח והתייעצות עם אנשי מקצוע מבטיחים ניצול אופטימאלי של המקום הפנוי בחצר או בגינה. המטבח ניתן לחיפוי והוא שומר על מראה אחיד ומבריק גם לאחר חשיפה ארוכה לתנאי אקלים קיצוניים. הוא גדול מספיק כדי להכיל אביזרי בישול ומשתלב עם פתרונות אחסון  למוצרי החצר, הגינה או המרפסת.

מטבח חוץ

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים הקובעים כמה יעלה לבנות מטבח חוץ:

א. משטחי עבודה – משטח העבודה הוא המרכיב העיקרי במטבח. זהו נושא הכולל שורה ארוכה של סעיפים בעלי השפעה ישירה על התקציב ועל המחיר. הלקוח יכול לבחור את סוג החומר ואיכותו, את עובי המשטח ואת סוג הקנט או מורכבות ההתקנה. ככל שהמשטח גדול, עבה ומסובך יותר להתקנה כך צפוי גם המחיר של המטבח לעלות. מעבר כך, יש משטחים המגיעים עם חיפוי קיר. חיפוי מן הסוג הזה מייקר את המטבח בטווח של עד 20%.

ב. כיורים וברזים – לא ניתן לבנות מטבח משום סוג ללא התקנת כיורים וברזים. העלות הבסיסית היא על בחירת האביזרים עצמם, בעוד עלות נוספת מצטרפת בשל חיבורי אינסטלציה, תשתית וביוב. בחצר עם תשתית קיימת אפשר לחסוך חלק מההוצאות אך לרוב כדאי להתייחס גם לסוג החומר ממנו עשויים הכיורים והברזים, למספר הכיורים וגודלם ולאביזרים נוספים (כמו מסנן למים).

ג. מכשירי חשמל – יש מטבחים המגיעים עם מכשירי חשמל. מכשירים אלו מייקרים את המחיר של המטבח בצורה משמעותית. כדאי לבדוק רכישה נפרדת של מכשירי חשמל או לקבל הצעת מחיר מסודרת המתחשבת בשאר ההוצאות.

טווח מחירים

מטבח חוץ ממוצע נבנה בתקציב של 15,000-45,000 ש"ח. למחיר הזה יש להוסיף את עלויות מכשירי החשמל, חיבורי האינסטלציה ודרישות מיוחדות של הלקוח. יש גם מטבחים שעלותם מגיעה למאות אלפי שקלים ובהם בונים פתרונות אחסון, ארונות, מדפים וכדומה.

כדאי לבצע סקר שוק בין אנשי מקצוע ולברר כיצד כל פרמטר משפיע על המחיר. לעיתים קרובות מגלים כי התקציב מושפע מפרמטרים שאין להם משמעות אמיתית מבחינת הלקוח. חשוב לערוך רשימה של סדר עדיפויות ולהתייחס לצרכים הקיימים בחלל החוץ ובחצר, בגינה או במרפסת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן