כמה עולה מכונת קרח?

מכונת קרח

במידה והעסק שלכם זקוק לקרח בכמויות גדולות לטובת שפע של שימושים, ברור לכם שהדרך הטובה ביותר לעשות זאת, הוא באמצעות רכישה של מכונת קרח. מכונת הקרח היא מכונה יעילה מאד, משום שהיא איננה דורשת ידע מיוחד בתפעול שלה, ואיננה דורשת מילוי מיוחד. המכונה מתחברת לתשתית המים שיש בעסק שלכם, ומייצרת באופן אוטומטי את הקרח הדרוש לכם. כמובן שאתם רוצים לדעת מה ישפיע על המחיר של מכונות הקרח ואיך מחשבים את העלות שלהן. להלן כמה טיפים והסברים על המחיר ועל סוגי המכונות בהתאם.

מכונת קרח

המחירים והסוגים של המכונות שחשוב להכיר

  • כמה קרח מיוצר ביממה? – אחד הפרמטרים החשובים ביותר שישפיעו על המחיר של מכונת קרח קשור כמובן לכמות הקרח שהמכונה יכולה ליציר ביום. את המדידה פשוט עושים בק"ג. יש מכונות למשל שיכולות לייצר כ25 ק"ג קרח ביום, ואילו יש מכונות שיכולות לייצר כ250 ק"ג קרח ביום – וברור שהפער ביניהן יהיה משמעותי מאד גם במחיר. מדוע יש בכלל צורך ברמות שונות? ניקח למשל פאב קטן. בפאב יש צורך במכונת הקרח בעיקר כדי להכין שייקים שונים כמו משקאות מוחיטו, ויש צורך במכונה שבכלל תייצר פתיתי קרח ולא בהכרח קוביות קרח גדולות, ואז אפשר לקנות מכונה עם כושר ייצור נמוך יותר שגם תהיה זולה יותר. לעומת זאת, אם מדובר על עסק שעוסק במכירת בשר ודגים וזקוק מידי יום לעשרות ק"ג של קרח לטובת שימור הבשר והדגים – הוא גם יצטרך מכונת קרח עם יכולת ייצור גבוהה הרבה יותר.
  • גודל המכונה – פרמטר נוסף שישפיע על המחיר של מכונת קרח נוגע כמובן לגודל הכללי שלה. לכל מכונה יש יכולת אחסון של קרח בליטרים – יש מכונות עם נפח אחסון של 30 ליטר, של 60 ליטר, של 120 ליטר וכן הלאה. כמובן שאתם תהיו מעוניינים במכונה גדולה יותר – אם תרצו שיצטבר בה יותר קרח שתעשו בו שימוש בהמשך. לרוב יהיה כמובן קשר ישיר בין כמות ייצור הקרח ביממה, לבין נפח האחסון של המכונה, אך שימו לב שזה לא מחייב וצריך לשים לב לשני הפרמטרים. כמובן שהדבר תלוי באופי העסק שלכם – אם מדובר על בית קפה קטן שצריך קוביות קרח כדי לשים במשקאות הצוננים ללקוחות אפשר להסתפק במכונה קטנה, אך למסעדת מזון מהיר שמשרתת מידי יום מאות לקוחות, יש צורך כמובן במכונות קרח הרבה יותר גדולות.

שימו לב גם למנגנון הייצור

כשאתם בוחרים מכונת קרח ושמים לב למחיר, שימו לב האם היא יכולה לייצר רק קוביות קרח, רק פתיתי קרח, או את שניהם ויש לכם אפשרות בחירה. בכל אופן, טווח המחירים הוא כמובן רחב מאד – ונע בין 4,000 ש"ח למכונות הקטנות ביותר, ועד ל100 אלף ש"ח למכונות ענק תעשייתיות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן