כמה עולה מערכת סינון וטיהור מים?

סינון וטיהור מים

מערכות סינון וטיהור מים הן היום הטרנד החם והן מצויות בבתים רבים. אבל – לא מדובר בטרנד אופנתי שבא והולך, אלא בכזה שנמצא כאן כדי להישאר, וזאת משום שפעילותן של מערכות אלה הינה פעילות חשובה ביותר.

אמנם, יהיו כאלה שיגידו ששתיית מי ברז היא הפעולה הטובה ביותר שאנחנו יכולים לעשות עבור הגוף שלנו, אבל אז יגיע משרד הבריאות ויכריז על עוד זיהום באגרי המים ויבקש להרתיח את מי הברז לפני השתייה במקרה הטוב, או לא לשתות מי ברז בכלל במשך תקופה מסוימת – במקרה הפחות טוב. על מנת ללכת על בטוח ושתהיה לכם אפשרות לשתות מים ללא דאגות, גם במצבים כאלה, כדאי מאוד להתקין בבית מערכת סינון וטיהור מים.

מה עושה המערכת?

בגדול – מערכת סינן וטיהור מים עושה בדיוק את מה שאומר שמה: מסננת ומטהרת את המים שמגיעים לברז שלכם ומאפשרת לכם לשתות מים נקיים. סוג הטיהור תלוי בסוג של המערכת שאותה רכשתם. יש ברז מיםמערכות בעלות פילטר (סנן) מכני בלבד, אשר דואג לכך שחול, אבנים קטנות וחלודה לא יגיעו למים שאתם שותים; יש מערכות בעלות פילטר פחם אשר גם מוסיפות טעם טוב למים, גם סופחות ריחות רעים וגם סופח אליו חומרים אורגניים וחול; יש מערכות המבוססות על קרינה אולטרה סגולית (שאינה נשארת במים לאחר פעולת הטיהור) ודואגות להמתת חיידקים, וישנן מערכות הפועלות בשיטת אוסמוזה הפוכה ומרחיקות מתכות מסוגים שונים, כמו גם את כל מה שמרחיקים הסנן המכני וסנן הפחם (כי הם חלק בלתי נפרד מהמערכת, בדרך כלל).

האם כולם צריכים מערכת כזאת?

בעיקרון כן, כי תמיד יכולים להיות חיידקים, לכלוכים ושאר מרעין בישין במים שאנחנו שותים, ועדיף להפחית את כמותם ואם אפשר – לנטרל את הימצאותם שם. באזורים מסוימים, כגון אזורים הקרובים לבסיסים צבאיים ועוד, יש לכך חשיבות גבוהה עוד יותר, שכן רמות הזיהום במים עלולות להיות מסוכנות.

וכמה עולה מערכת סינון וטיהור מים?

מחירה של מערכת סינון וטיהור מים משתנה בהתאם לסוג המערכת. כפי האמור לעיל, יש מספר סוגים עיקריים של מערכות, ולכל סוג מחיר שונה (בנוסף לעובדה שכל חברה יכולה לתמחר את המערכת על פי ראות עיניה). לפני שנגיע לטווח המחירים רק נציין, כי על מנת ליהנות ממים מטוהרים באמת ולאורך זמן – חשוב לרכוש רק מערכת סינון וטיהור מים ביתית שיש לה את כל התקנים הנדרשים ולדאוג לתחזוקה נאותה שלה, הכוללת בדרך כלל שמירה על ניקיונה והחלפה של סנן אחת לתקופה.

מערכת סינון וטיהור מים – טווח מחירים

  • סננים מכניים – 150 – 170 ₪
  • סנני פחם – 150 – 170 ₪
  • מיני ברים לטיהור מים – 800 – 2,200 ₪
  • מערכות אוסמוזה הפוכה (מחיר משתנה בהתאם למספר שלבי הסינון) – 900 – 1,900 ₪

המלצה שלנו: עשו את הבדיקות שלכם, ורכשו רק מערכת סינון וטיהור מים בעלת תו תקן, שתסנן ותטהר באמת את המים שמגיעים לברזים שלכם. בהצלחה!

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן