כמה עולה מפוח צנטריפוגלי?

באולמות הייצור של מפעלים רבים יש מכונות וקווי ייצור העובדים ברציפות לאורך שעות רבות, ולעיתים, ללא הפסקה. תהליכי הייצור מורכבים ובמהלכם נפלטים שאריות של חומרי גלם, עשן, אוויר מזוהם, שמנים ונוזלים אחרים. כל אלו גם יחד, אבל גם כל אחד לחוד, נחשבים למזהמים ויש לסלקם במהירות מהאתר. הסכנה הינה במספר מישורים. יש סכנה מיידית לבריאות העובדים הקרובים. היא יכולה להתבטא בשאיפת עשן או גזים המכילים חלקיקים מזהמים, במעידה על כתמי שמן ועל שאריות חומרי גלם או בכל פגיעה גופנית אחרת. התוצאה המיידית היא השבתת עובדים הנזקקים לטיפול רפואי ופגיעה ברציפות הייצור. תוצאה עקיפה היא נזקים מתמשכים לבריאות העובדים שעלולים להפוך לכרוניים.

סביבת עבודה נקייה

סביבת העבודה חייבת להיות נקייה וחופשייה ממפגעים ועובדה זאת תורמת רבות לבריאות העובדים, לרווחתם, לשביעות רצונם ממקום העבודה ועוד. כל אלה יסייעו להגדיל את תפוקתם וכתוצאה מכך גם את יעילות המפעל. מעבר לכך, קיימים חוקים והוראות של המשרד להגנת הסביבה שכוללים תקנים לזיהומי אוויר. יש צורך לעמוד בתקנים אלו וכל הסוטה מהם צפוי לענישה הקבועה בחוק. לעזרת מפעלי הייצור הללו ולגורמים אחרים המייצרים זיהום מסוגים שונים יש שפע של מערכות ומתקנים שנועדו לסנן ולטהר אוויר מזוהם. מדובר על מערכות יניקה  וסינון, סקרברים, מערכות לשאיבת אבק, מסנני פחם, מחמצנים קטליטיים. תאי יניקה וכמובן, מערכות מפוח תעשייתי מסוגים שונים.

סוגי מפוחים

ככלל, מפוחים צנטריפוגליים יונקים אוויר מהחלל המבנה ומוציאים אותו החוצה באמצעות הכוח הצנטריפוגלי. הם חזקים וחסכוניים ביותר בשל צריכת האנרגיה הנמוכה שלהם ובגלל העובדה שהם מבוססים על כוח פיזיקאלי. בזכות תכונות אלו הם מהנפוצים והמבוקשים ביותר בתעשייה. הם מיוצרים בשיטות ייצור מתקדמות ונועדו לעבודה מאומצת.

 מפוחים צנטריפוגליים עם כניסה בודדת או כפולה – עם יכולות ספיקה שונות ומותאמים לעבודה בלחצים גבוהים. יש עם הינע ישיר בלי ועם מצמד, עם הינע רצועות, עם מסנני אבק או בלעדיהם. מפוחים אלו מאופיינים במבנה חזק, בכושר עבודה רב וקלים לתפעול ולתחזוקה.

מפוחי פלסטיק צנטריפוגליים –  עם יכולות ספיקה משתנות. עמידים בפני גזים קורוזיביים ומותאמים לתעשייה התהליכית.

מפוחים צנטריפוגליים כפותים אחורה – בעלי נצילות גבוהה ורעש נמוך. מותאמים לענף מיזוג האוויר, האיוורור ופינוי עשן.

מפוחים צנטריפוגליים רדיאליים – כבדים ועמידים בפני לחצים גבוהים. בעלי עוצמות ספיקה גבוהות מאוד. יש דגמים שמסוגלים לשאוב גם פסולת ומוצקים שונים.

בארץ קיימים מספר של יצרני מפוחים וביניהם ניתן למנות את "אוורור והנדסה", "אקופל", "קלטקס" ואחרות. מחירי המפוחים הזולים הינם בסדר גודל של מאות שקלים ואילו התעשייתיים הכבדים הינם בסדר גודל של אלפי שקלים ויותר. מומלץ לרכוש מפוחים תעשייתיים מיצרנים בעלי מוניטין שיש להם מוצרים מובילים בתחומם. השירות כולל הסבר וייעוץ, התקנה בהתאמה לצרכי הלקוח, וכן, אחריות ותחזוקה לאורך זמן. זוהי עסקת חבילה משתלמת שיכולה להגיע במחירים נוחים מאוד.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן