כמה עולה משאבת חום?

הרעיון של משאבות חום לצורך חימום מתחמים שונים, הוא רעיון ותיק יחסית, ובמבנים רבים ובמפעלים נעשה במשאבות שימוש כבר שנים ארוכות. עם זאת, בשנים האחרונות השוק הפרטי גילה עניין מחודש בנושא, שכן הוא הבין כי משאבות חום יכולות לסייע בשני נושאים משמעותיים: הן גם ידידותיות הרבה יותר לסביבה, ובנוסף לכך, הן חוסכות באופן משמעותי בצריכת החשמל, ומכאן יש להן יתרון עצום. מכאן, חשוב מאד לדעת כמה עולה ההתקנה של משאבות החום, שכן הדבר כרוך במספר קריטריונים שונים.

מה משפיע על המחיר של המשאבה?

●       סוג המשאבה – יש סוגים רבים ומגוונים מאד של משאבות חום. ישנן משאבות אשר פועלות על בסיס שאיבת החום שנפלט מהאדמה שמתחת למבנה. יש משאבות שעושה שימשו במנגנון מכאני לצורת יצירת החום, יש שעושות שימוש בהפרשי טמפרטורות בין מגנטים, יש שמשתמשות בקרינה האלקטרומגנטית של השמש, ובקיצור – יש שפע אפשרויות. כמובן שבהתאם לכך, לכל סוג של משאבה, יש גם תו של מחיר מסוים או טווח מחירים שמזוהה עימה.

●       כיוון, בקרה ודיוק – מאחר שיש סוגים רבים מאד של משאבות חום, חשוב מאד להבין שיש גם תופעה שמתרחשת לעתים, שבה המשאבה פולטת מעט מידי חום או ההפך – יותר מידי חום. לכן, אם מדובר על משאבות שכוללות גם מנגנון בקרה מדויק יותר, שמאפשר לכם ליהנות בדיוק מעוצמת החום הרצויה – הדבר כרוך לרוב בעלויות נוספות.

●       גודל המתחם – ככל שהמתחם שאותו מחממים הוא גדול יותר, כך יש צורך במשאבת חום גדולה יותר, שתוכל להפיק יותר אנרגיית חום. הקריטריון של גודל המתחם הוא משמעותי, והוא זה שמשפיע יותר מכל על מחיר המשאבה.

מה העלות הסופית?

כאמור, מאחר שיש לא מעט קריטריונים שמשפיעים על המחיר של משאבות חום, טווח המחירים הוא רחב יחסית. העלות המינימלית להתקנת המשאבה עומדת כיום על 7,000 ש"ח, בעוד שהמשאבות היקרות ביותר, יעלו לכם כ20 אלף ש"ח – כולל ההתקנה עצמה. עם זאת, יש לקחת בחשבון שמאחר שלאחר מכן העלויות השוטפות הן מינימליות ונמוכות מאד, הרי שהדבר משתלם מאד לטווח הארוך.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן