כמה עולה משאבת מים?

במשאבת מים מחיר הוא לא הפקטור החשוב ביותר, אולם בהחלט כדאי להתחשב בו כאשר מחפשים אחר מוצר אמין ויעיל. התפקיד של המשאבה הוא להעביר נוזל ובאופן עקיף להגביר את הלחץ שלו.משאבת מים

כל משאבה יכולה להיות מונעת על ידי מנוע חשמלי, מנוע דיזל, מנוע בנזין או באופן ידני. השימוש העיקרי במשאבות מים הוא לצרכי שתייה והשקיה. המשאבות פועלות לרוב בעזרת בוכנה ובאמצעות שסתומים. עם זאת, יש להבחין בין משאבות מים, מדחסים, משאבות הידראוליות ומשאבות דלק.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

כפי שניתן לראות מסקירה של משאבת מים מחיר מושפע מהפרמטרים הבאים:

א. גובה הרמת המים – ככל שגובה הרמת המים של המשאבה גדל, כך צפוי גם המחיר לעלות. חשוב לבדוק מול איש מקצוע מה הגובה הנדרש עבור הרמת המים ורק לאחר מכן לקבל החלטה על מוצר מסוים.

ב. ספיקה מרבית – בעת רכישה של משאבת מים מחיר מושפע גם מספיקה מרבית. הספיקה נמדדת במונחים של קוב והיא משמעותית גם במגזר הפרטי וגם במגזר התעשייתי, העסקי והחקלאי.

ג. מבנה יציקה – איכות חומרי הגלם מהם בנויה המשאבה גם היא משפיעה על המחיר. השאיפה היא לרכוש משאבת מים יציבה, אמינה ואיכותית שאינה סובלת מבלאי או שחיקה.

ד. מהירות מנוע – אפשר לבדוק את מהירות המנוע של המשאבה לפי המפרט הטכני או לאחר התייעצות עם חברות העוסקות בתחום. מהירות מנוע של 2,900 סל"ד נחשבת מצוינת ומומלצת.

טווח מחירים

קל יותר לזהות במשאבת מים מחיר בטווח מסוים ולהיעזר בו כדי לרכוש את המוצר הטוב ביותר. טווח המחירים רחב מאוד ועומד על 300-1,100 ש"ח. במגזר הפרטי ניתן לרכוש משאבה טובה בכמה מאות שקלים בלבד, אולם שימושים מסחריים, תעשייתיים או חקלאיים יחייבו השקעה של כמה אלפי שקלים לפחות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן