כמה עולה סידור תפילה?

סידורי תפילה

סידור תפילה משמש אנשים דתיים ושומרי מסורת מכל הדתות. כמעט בכל בית בישראל יש סידור שבעזרתו ניתן לברך בערב שישי, לעשות הבדלה, לברך את ברכת המזון ועוד. סידור תפילה גם מפוזר בבתי כנסת והוא קיים בחלק ממוסדות הלימוד. הסידור משמש את הציבור הרחב ואת החזן והוא נכתב על פי שורה ארוכה של סטנדרטים מחמירים. התפקיד של הסידור הוא לסייע במהלך התפילה ולבאר מושגים חשובים. כמו כן, מחיר הסידור נקבע על ידי גורמים שונים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקבועים כמה עולה סידור תפילה:

א. נוסחים – ההבדל בין נוסח ספרדי של סידור תפילה לבין נוסח אשכנזי עשוי לבוא לידי ביטוי במחיר. הסיבה לכך היא שחלק מהנוסחים ארוכים יותר, ולכן המחיר של הסידור עולה. חשוב להתייעץ עם רב או אדם שמכיר את הנושא לפני שרוכשים סידור מסוים.סידורי תפילה

ב. שפה – סידור סטנדרטי נכתב בשפה העברית. סידור בשפה אנגלית, אנגלית-עברית או צרפתית יעלה יותר והוא בדרך כלל מתאים לתיירים או לבתי כנסת של עולים חדשים. גם בבתי מלון משתמשים בסידורים מן הסוג הזה, בעיקר לרווחת הציבור הרחב והאורחים.

ג. תפילות – לא כל הסידורים כוללים את אותן תפילות. סידור ממוצע כולל תפילת שחרית, מנחה וערבית אבל יש גם סידורים עם תפילות לחגים ומועדים, תפילות ליום טוב, ברכת המזון, תפילות הודיה, פרשיות השבוע ועוד. ככל שיש בסידור יותר תפילות, כך צפוי המחיר שלו לעלות.

ד. תוספות ושדרוגים – יש חנויות שמציעות תוספות ושדרוגים עבור הסידור. מדובר בעיקר על הדפסה, כריכה מקטיפה ועור או הטבעה ועל מחירים מיוחדים ברכישת כמות ספרים מסוימת.

טווח מחירים

סידור קטן וזול עם תפילת מנחה וערבית בלבד יעלה 10 ש"ח בממוצע. סידור גדול יותר בנוסח עדות המזרח או אשכנז יעלה 20-50 ש"ח, וסידור יוקרתי עם הקדשה אישית יעלה 150-250 ש"ח. באופן עקרוני, רוב הסידורים שנמכרים בארץ לדוגמא עולים עד 100 ש"ח. רק מעט סידורים עולים 100-200 ש"ח וסידורים בודדים בלבד נמכרים במחירים של 300-500 ש"ח לכל יחידה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן