כמה עולה עגורן?

עגורן נקרא גם מנוף ענק והוא שייך לקטגוריה של ציוד מכני הנדסי. השימוש העיקרי בו הוא להרמת גופים כבדים. המנוף מופעל על ידי נהג מוסמך עם רישיון מטעם הגופים הרלוונטיים. עיקרון הפעולה של המנוף מבוסס על הבסיס, המגדל או הצריח, יחידת ההנפה והסיפון. יחד עם זאת, יש סוגים שונים של עגורנים.

עגורנים נבדלים אחד מהשני בצורה, בגודל, בביצועים ובסוג המנוע אותו הם מיישמים. כושר ההרמה וכושר הנשיאה של עגורן נקבעים לפי חוזק החומרים מהם הוא מורכב, כושר הנשיאה הכולל התלוי בבסיס, כושר נשיאת הזרוע הארוכה וכמות משקל הנגד בזרוע הקצרה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים הקובעים כמה עולה עגורן חדש:

א. סוג – פערי מחירים בין מנופים מגיעים למאות אלפי שקלים. עגורן נייד הוא מנוף קטן המותקן על משאית, בעוד מנוף עגורןמסילתי מותקן על קרון רכבת או על קרונית תחזוקה. ככל שהמנוף חזק, מאסיבי ומשוכלל יותר כך צפוי מחירו לעלות. סוגים אחרים של מנופים שכדאי להכיר כאשר מבצעים השוואת מחירים הם עגורן שער, נמל או גשר.

ב. מערכות בקרה ומבנה – במנופים משוכללים יש מערכות בקרי תדר המותאמות למבנה הזרועות. אלו מערכות חדישות ומתקדמות המאפשרות פירוק והקמה מהירים, שליטה מלאה במנוף וצריכת מקום מינימאלית באחסון ושינוע.

ג. מידות – נתוני המנוף קובעים באופן ישיר את מחירו. בעת סקירת המפרט הטכני רצוי להתמקד בעיקר בנתוני המנוף מבחינת גובה, אורך ומשקל.

טווח מחירים

עגורן צריח עולה 150,000-250,000 ש"ח, לעומת מנוף קטן שיכול לעלות 200,000-400,000 ש"ח. מנוף מאסיבי המצוי בנמל יכול להגיע למחיר גבוה מ-500,000 ש"ח.

זהו טווח מחירים ממוצע על מנופים חדשים אותו ניתן לחסוך בעזרת שירותי השכרה. מעבר לכך, כדאי לבדוק האם המנוף עומד בתווי התקן הנדרשים לפי חוק.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן