כמה עולה פיברגלס?

פיברגלס הוא חומר העשוי מסיבים דקיקים של זכוכית והוא משמש לרוב לצרכי בידוד וטקסטיל, ייצור בדים חסיני אש ולעיתים גם שיתוך. בשנים האחרונות החל פיברגלספיברגלס להיות נפוץ גם בתעשיית הפלסטיק. ברכישת פיברגלס מחיר נמוך יכול לעזור לטובת ייצור חומר מרוכב ובין היתר ניתן למצוא אותו במתקני משחק לילדים, תיבות דואר וארונות חשמל. יחד עם זאת, כדאי לזכור כי בחומר כמו פיברגלס מחיר מושפע מפרמטרים קבועים.

גורמים המשפיעים על המחיר

כדאי לבצע השוואה בין מוצרי פיברגלס ולהבין מה קובע את המחיר שלהם. ברכישת פיברגלס מחיר מושפע בעיקר מהפרמטרים הבאים:

א. איכות – פיברגלס איכותי יכול לעלות 10%-30% יותר מחומרי גלם זולים המשמשים בעיקר לעיטוף מוצרים. את האיכות של פיברגלס כדאי לבדוק באמצעות המפרט או לאחר התייעצות עם אנשי מקצוע.

ב. תו תקן – לא כל סיבי הזכוכית המשמשים לייצור פיברגלס עומדים בתווי התקן הנדרשים. המטרה של תווי התקן היא להבטיח את עמידות החומר, למנוע בלאי ושחיקה וגם לחסוך בהוצאות עבור הלקוח.

ג. כמות – נהוג למכור פיברגלס לפי מ"ר אולם ככל שמגדילים את הכמות כך המחיר יורד. רצוי לרכוש כמות סיטונאית לפני פרויקטים גדולים, או לחילופין לברר על מבצעים והטבות מיוחדות ללקוחות במגזר הפרטי.

ד. עובי – קשה לייצר סיבי זכוכית דקים והמחיר שלהם גבוה בהשוואה למשטחי פיברגלס רגילים. החוזק של פיברגלס נמדד לפי סיבים ברגע שהם נוצרים והוא שווה לאורך הסיב ורוחבו.

טווח מחירים

מ"ר של פיברגלס עולה 25-50 ש"ח. טווח מחירים כזה של פיברגלס משמש לקוחות, אנשי מקצוע, בעלי מלאכה וגם מפעלים או חברות. בפיברגלס מחיר הוא לא הדבר החשוב ביותר, אולם בכל מקרה כדאי להתרשם ממנו לפני שמחליטים מה לרכוש. העלות היא אינדיקציה טובה לאיכות הפיברגלס והעמידות שלו בהתאם לצרכים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן