כמה עולה פינוי פסולת?

פינוי פסולת
פינוי פסולת
פינוי פסולת

עלויות פינוי פסולת נקבעות לפי מספר פרמטרים קבועים. במאמר הבא נציג את הגורמים המשפיעים על המחיר ואת טווח העלויות הממוצע בתחום

שירותי פינוי פסולת ניתנים על ידי חברות המחזיקות באישור ורישיון מטעם המשרד להגנת הסביבה. התנאים לקבלת רישיון הם ציוד והסמכה העולים בקנה אחד עם דרישות החוק. הפינוי מבוצע עבור כל סוגי הפסולת והוא כולל העברה ושינוע לאתרי הטמנה ומיחזור. בנוסף, בחלק מהמקרים נדרשות חברות העוסקות בתחום הפינוי להשתמש בתחנת מעבר לפסולת. זו תחנה אליה מביאים את הפסולת לפני שינוע סופי לאתרי ההטמנה המפוזרים בכל רחבי הארץ.

יש מגוון רחב של לקוחות המתעניינים במחירי פינוי ויצירת קשר עם חברות העוסקות בתחום. בעלי בתים ודירות לדוגמא משתמשים בשירות במהלך שיפוץ או בנייה, בעוד קבלנים, חברות בנייה וכדומה מנצלות את הרקע של החברות המקצועיות על מנת לטפל בפסולת בניין. מעבר לכך, הפינוי חיוני עבור ארגונים וחברות תעשייתיות המתמחות בטיפול בחומרים כימיים וחומרים מסוכנים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים הקובעים כמה עולים שירותי פינוי פסולת לאתרי הטמנה מורשים:

א. סוג הפסולת – כל פסולת דורשת סוג אחר של פינוי והטמנה. פסולת בניין ניתנת לשינוע בעזרת מכולות רגילות המועמסות עם טרקטור, מנוף או בובקט. מנגד, פסולת כימית מועברת עם משאיות ייעודיות ומאובטחות היטב. ככל שסוג הפסולת מורכב, רגיש ועדין יותר, כך צפוי מחיר השירות לעלות בהתאם.

ב. כמות הפסולת – אפשר לתאם את כל שירותי הפינוי מול חברה אחת המתמחה בנושא או לפזר את הסמכויות בין חברות שונות. מצד שני, סביר להניח שניתן יהיה להשיג מחיר נוח כאשר מרכזים את כל הבקשות תחת קורת גג אחת. הלקוח הוא זה שאחראי על תיאום שירותי פינוי פסולת ולכן ברוב המקרים גם אין לו אפשרות לצמצם את הכמות. החוק אוסר על השלכת פסולת בשטחים פתוחים והגופים הממשלתיים אוכפים בחומרה את התקנות. כמות פסולת גדולה תחייב לפיכך השקעה כספית לא מבוטלת בפינוי והטמנה.

ג. המרחק בין היעדים – אתרים רחוקים בהם מצטברת כמות גדולה של פסולת מחייבת שימוש בצי משאיות רחב. המרחק בין היעדים משפיע על מחיר הפינוי וגם על משך הזמן של הפרויקט. מצד שני, גם כאן אין ללקוח ברירה אלא לשאת בהוצאות כדי לעמוד בתנאי החוק.

טווח מחירים

פינוי פסולת בניין לתוך מכולה, הובלתה לאתר פסולת מורשה והטמנתה יעלה 80-120 ש"ח לקוב. מחיר זה מתחשב בכמות הפסולת ובאשפה יבשה בלבד. באשפה רטובה או באשפה כימית עשוי המחיר להגיע ל-200 ש"ח לקוב.

מעבר לכך, במרחק גדול בין היעדים יידרש הלקוח לשלם תוספת מחיר בשיעור של 10%-15%. לצורך השוואה, השכרת מוביל עפר פרקי או קשיח עולה 350-440 ש"ח לשעה בעוד השכרת בובקט עולה 1,200-1,700 ש"ח ליום.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן