כמה עולה פרוטזה

אנשים רבים עברו קטיעות גפיים מסיבות שונות וזקוקים כיום לפרוטזה

הרפואה המודרנית מאפשרת לנו להתמודד עם בעיות בריאותיות רבות, אולם יוצרת לעיתים בעיות חדשות. קטיעת גפיים הינה פעולה אשר יכולה לטפל במצבים קשים של הגפיים, אשר עלולים להוביל לבסוף למוות של האדם, אולם היא משאירה את אותו אדם ללא יד או רגל, דבר אשר מקשה בצורה משמעותית ביותר על חייו. לשמחתנו, גם הטכנולוגיה המודרנית מתקדמת למדי, וכיום אנשים אלו יכולים לעשות שימוש בפרוטזות אשר יאפשרו להם לנהל אורח חיים רגיל ככל האפשר. בתחום הפרוטזות, אנו מוצאים מגוון רחב ביותר של סוגים ודגמים, אשר נבדלים זה מזה בפרמטרים רבים וכן במחיר, ובמידה והנכם זקוקים לפרוטזה מומלץ ללמוד על התחום בטרם קביעת פגישת התאמה עם הרופא.

פרוטזות שונות נבדלות זו מזו בפרמטרים רבים אשר משפיעים על מחירן הסופי

כאמור, ישנן כיום פרוטזות מסוגים רבים, כאשר כל שינוי קל בפרוטזה יכול להשפיע בסופו של דבר על מחיר. ראשית, הפרוטזות נחלקות לפרוטזות יד ופרוטזות רגל, כאשר לכל סוג ישנם תתי סוגים בהתאם לסוג הכריתה ומיקומה בגפה המקורית. באופן כללי, פרוטזות יד מורכבות יהיו יקרות יותר מפרוטזות רגל מורכבות, וההפך בפרוטזות פשוטות. מורכבות הפרוטזה נקבעת על פי אפשרויות השימוש בה, בעוד ישנן פרוטזות אשר נועדו רק בכדי להעניק טיפול אסתטי, אך הן ללא פונקציות שימושיות, וכן ישנן פרוטזות באמצעותן אפשר לעשות שימוש בגפה המכאנית בדומה מאוד לגפה המקורית. ניתן לקבוע בקירוב כי ככל שהפרוטזה מורכבת יותר, ובעלת יותר אפשרויות, כך גם יעלה מחירה, כאשר במקרה של פרוטזה לרגל אנו לא מוצאים יותר בשוק פרוטזות אשר אינן מתאימות לפחות להליכה.

ניתן לראות כי גורמים רבים משפיעים על מחירה הסופי של פרוטזה

מלבד הגורמים שצוינו עד כה, ישנם גורמים רבים נוספים המשפיעים על מחירה של פרוטזה כגון החומרים מהם היא עשויה, סוג הפרוטזה, דרך ההתאמה שלה ועוד, ולכן קשה ביותר לחזות כמה תעלה פרוטזה מבלי לבצע בדיקות מדוקדקות. למרות האמור, מחיר רוב הפרוטזות נע בין 5,000-30,000 דולר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן