כמה עולה צינור PVC?

צינור PVC

אין ספק שאם ישנו צינור שנחשב שימושי במיוחד, הרי שזהו צינור PVC. מדוע? הPVC הוא חומר מיוחד, עם תכונות שהופכות אותו לשימוש באופן יוצא דופן – צינור PVCמדובר על חומר עם עמידות גבוהה מאד לקרינת UV, הוא חומר דוחה מים כך שרטיבות לא משפיעה עליו. גם לחותלאמשפיעה עליו, ולכן הוא יכול לעמוד גם בתנאי סביבה מאתגרים במיוחד בחורף או בקיץ. על כן, אנו מוצאים צינור PVC בשימושים מגוונים למדי – ישנם צינורותשעשויים מPVC שמשמשים כצינורות ביוב, יש צינורות שמשמשים בתפקיד של לחץ אוויר, יש צינורות  להעברת אוויר חם, יש צינורות שמשמשים בחקלאות, ועוד. אם כך, כמה עולה הצינור?

 

כל מה שמשפיע על מחיר הצינור

  • עובי הצינור – כידוע, צינור PVC יכול להגיע בעובי משתנה, אשר לרוב נמדד במ"מ. כמובן שצינור עבה יותר, נחשב גם עמיד יותר. עם זאת, לא תמיד המחיר יושפע מכל שינוי קטן בעובי של הצינור, אך כשמסתכלים על הטווחים הארוכים יחסית, רואים גם הבדליםבמחירים, אשר חשוב מאד להתייחס אליהם.
  • קוטר הצינור – כמובן שצינורות הPVC מגיעים גם בקוטר משתנה, מה שמשפיע על הגודל הסופי שלהם. שימו לב שגם במקרים אלו, אין זה אומר שבכל עליה שתעשו בקוטר של צינור PVC, אתם בהכרח תראו באופן מיידי שינוי מסוים, אך בכל זאת, ברור שצינורות גדולים יותר, יעלו יותר מהצינורות הקטנים. חשוב מאד לזכור שבכל מקרה, חשוב מאד לבחור צינורות בקוטר המתאים, לפי סוג החומר שיעבור בהם וסוג השימוש.
  • מד לחץ – לחלק ניכר מצינורות הPVC, יש גם מד לחץ מסוים. מד זה מראה מה לחץ האוויר או לחץ הנוזלים שהצינור יכול לעמוד בו, וזהו מרכיב מכריע. כמובן שאם הצינור צריך לעמוד בתנאים מאתגרים יותר – הוא גם צריך להיות עם יכולת לחץ גבוה היותר, והדבר משפיע על המחיר.

 

מהי העלות הסופית?

המחיר הסופי של צינור PVC כמובן תלוי בכל הגורמים שציינו. טווח המחירים הכללי נע בין  30 ל90 ש"ח עבור מקטע אחד של צינור, וכמובן שיש להכפיל זאת במטרים עבור כל צינור.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן